Семінар «STREAM-лабораторія, як новий елемент
предметно-розвивального середовища»
Сучасна освіта має бути спрямована не на подачу дітям окремих
знань з різних галузей, а на їх інтеграцію. Саме за цієї умови у дошкільнят
формується цілісна картина світу й здатність застосовувати набуті знання та
вміння у різних життєвих ситуаціях. Тож ми повинні розвивати здібності
дошкільнят до точних та гуманітарних наук саме в тісному взаємозв’язку. Реалізовувати
поставлені завдання нам допомагає новий напрям освіти – STREAM.
Саме STREAM-освіта спрямована на формування особистості,
становлення і розвиток її духовної сутності в єдності з оволодінням науковими
знаннями та вміннями з метою формування культури інженерного мислення. Усі
компоненти STREAM спрямовано на всебічне глибоке дослідження світу, розвиток
мислення і мовлення, сенсорної сфери, навчання дитини використовувати знання у
повсякденні. Різновид напрямку: STREAM-лабораторія в
закладі дошкільної освіти». Мета: формування природничо-наукових уявлень у
дошкільників в процесі пошуково-дослідницької діяльності.
Експериментування
позитивно впливає на емоційну сферу, розвиток творчих здібностей дитини. Під
час такої діяльності дошкільники мають змогу отримати реальні уявлення про
різні сторони досліджуваного об'єкта, його взаємини з іншими об`єктами і з середовищем
існування. Під час експерименту збагачується пам`ять дитини, активізуються її
розумові процеси, адже постійно виникає потреба здійснення операцій аналізу та
синтезу, порівняння і класифікації, узагальнення та екстраполяції. А
необхідність описувати побачене, формулювати виявлені закономірності та
висновки стимулює розвиток мовлення старших дошкільників.
У той же час чим глибше дитина вивчить об'єкт в процесі ознайомлення з
природою, тим точніше вона передасть його деталі під час образотворчої
діяльності.
Не викликає сумнівів зв`язок експериментування з формуванням елементарних
математичних уявлень дітей. Адже під час проведення дослідів повсякчас потрібно
рахувати, вимірювати, порівнювати, визначати форму і розміри. Усе це надає математичним
уявленням дітей реальної значимості. Водночас володіння дошкільниками
математичними операціями, як-от аналіз, синтез, порівняння, значно полегшує
експериментування. Отже, важливо впроваджувати організоване і контрольоване
експериментування в освітній процес дошкільного навчального закладу та
спонукати батьків вихованців експериментувати з ними вдома.
Саме про це педагогічні
працівники області мали можливість почути на семінарі «STREAM-лабораторія, як
новий елемент предметно-розвивального середовища» який 24 травня цього (2023) року відбувся в онлайн
просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet). Мета заходу: популяризувати
і розширити обізнаність педагогів щодо сучасних методів і форм використання інноваційних
технологій; ознайомити та створити нові уявлення в педагогів про освітні цілі і
завдання та шляхи до вирішення впровадженню елементів STREAM-освіти в ЗДО,
зокрема STREAM-лабораторії; створити
сприятливі умови для обміну досвідом роботи.
Розпочала семінар Зубаль
ІМ., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО темою « Формування
продуктивного освітнього середовища засобами STEM-освіти».
Про синергію можливостей
закладу освіти у формуванні STEM-орієнтованого освітнього середовища, як
орієнтир для впровадження елементів STEM-освіти в освітій процес розповіла Миколів
З.П., методист лабораторії STEM-освіти ТОКІППО.
Свій погляд на туму
семінару виклала Лесів В.С., директор
закладу дошкільної освіти №5 м.Тернополя. «Кухня, як лабораторія навчання STEM у
дошкільних навчальних закладах» - саме такий досвід роботи побачили учасники на
своїх екранах. Продемонстровано багато світлин, відеоматеріалів тощо.
Кожному учаснику семінару дякуємо за участь,
бажаємо наснаги і ЧЕКАЄМО НА ПЕРЕМОГУ!!!
Немає коментарів:
Дописати коментар