21 червня 2023

 

Семінар «STREAM-лабораторія, як новий елемент предметно-розвивального середовища»

Сучасна освіта має бути спрямована не на подачу дітям окремих знань з різних галузей, а на їх інтеграцію. Саме за цієї умови у дошкільнят формується цілісна картина світу й здатність застосовувати набуті знання та вміння у різних життєвих ситуаціях. Тож ми повинні розвивати здібності дошкільнят до точних та гуманітарних наук саме в тісному взаємозв’язку. Реалізовувати поставлені завдання нам допомагає новий напрям освіти – STREAM.

Саме STREAM-освіта спрямована на формування особистості, становлення і розвиток її духовної сутності в єдності з оволодінням науковими знаннями та вміннями з метою формування культури інженерного мислення. Усі компоненти STREAM спрямовано на всебічне глибоке дослідження світу, розвиток мислення і мовлення, сенсорної сфери, навчання дитини використовувати знання у повсякденні. Різновид напрямку: STREAM-лабораторія в закладі дошкільної освіти». Мета: формування природничо-наукових уявлень у дошкільників в процесі пошуково-дослідницької діяльності.

 Експериментування позитивно впливає на емоційну сферу, розвиток творчих здібностей дитини. Під час такої діяльності дошкільники мають змогу отримати реальні уявлення про різні сторони досліджуваного об'єкта, його взаємини з іншими об`єктами і з середовищем існування. Під час експерименту збагачується пам`ять дитини, активізуються її розумові процеси, адже постійно виникає потреба здійснення операцій аналізу та синтезу, порівняння і класифікації, узагальнення та екстраполяції. А необхідність описувати побачене, формулювати виявлені закономірності та висновки стимулює розвиток мовлення старших дошкільників.

          У той же час чим глибше дитина вивчить об'єкт в процесі ознайомлення з природою, тим точніше вона передасть його деталі під час образотворчої діяльності.

      Не викликає сумнівів зв`язок експериментування з формуванням елементарних математичних уявлень дітей. Адже під час проведення дослідів повсякчас потрібно рахувати, вимірювати, порівнювати, визначати форму і розміри. Усе це надає математичним уявленням дітей реальної значимості. Водночас володіння дошкільниками математичними операціями, як-от аналіз, синтез, порівняння, значно полегшує експериментування. Отже, важливо впроваджувати організоване і контрольоване експериментування в освітній процес дошкільного навчального закладу та спонукати батьків вихованців експериментувати з ними вдома.

Саме про це педагогічні працівники області мали можливість почути на семінарі «STREAM-лабораторія, як новий елемент предметно-розвивального середовища» який  24 травня цього (2023) року відбувся в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet). Мета заходу: популяризувати і розширити обізнаність педагогів щодо сучасних методів і форм використання інноваційних технологій; ознайомити та створити нові уявлення в педагогів про освітні цілі і завдання та шляхи до вирішення впровадженню елементів STREAM-освіти в ЗДО, зокрема STREAM-лабораторії;  створити сприятливі умови для обміну досвідом роботи.

Розпочала семінар Зубаль ІМ., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО темою « Формування продуктивного освітнього середовища засобами STEM-освіти».

Про синергію можливостей закладу освіти у формуванні STEM-орієнтованого освітнього середовища, як орієнтир для впровадження елементів STEM-освіти в освітій процес розповіла Миколів З.П., методист лабораторії STEM-освіти ТОКІППО.

Свій погляд на туму семінару виклала  Лесів В.С., директор закладу дошкільної освіти №5 м.Тернополя. «Кухня, як лабораторія навчання STEM у дошкільних навчальних закладах» - саме такий досвід роботи побачили учасники на своїх екранах. Продемонстровано багато світлин, відеоматеріалів тощо.

Кожному учаснику семінару дякуємо за участь, бажаємо наснаги і ЧЕКАЄМО НА ПЕРЕМОГУ!!!

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ







Немає коментарів:

Дописати коментар

  Практикум для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОЇ...