Матеріали засідання школи педагогічної майстерності
«ПРАКТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ
ОСВІТИ 2021»
Дата
проведення:
30 грудня 2022 року.
Учасники: педагоги ЗДО.
Форма
проведення:
асинхронний режим
Модератор: Бачинська Н.Я., методист
відділу дошкільної і початкової освіти ТОКІППО.
Мета: підвищення
майстерності та готовності педагогів ЗДО планувати освітній процес з
урахуванням положень оновленого Стандарту для вибудовування індивідуальної
освітньої траєкторії дитини дошкільного віку, формувати здатність
організовувати різні види діяльності дітей та створювати освітнє середовище для
розвитку компетентностей дітей, які представлені в освітніх напрямах «Мовлення
дитини» та «Дитина у світі мистецтва» інваріантної та варіативної складових
Базового компоненту дошкільної освіти 2021.
Основні
джерела:
§
Державний стандарт дошкільної освіти (Базовийкомпонент дошкільної освіти, редакція 2021 року) (згідно освітніх напрямів)
§
Методичні рекомендації до Базового компонентудошкільної освіти
§
Навчально-методичний посібник «Державний
стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження» / упоряд.: О.Г.Косенчук,
І.М.Новик, О.А.Венгловська, Л.В.Куземко. – Харків: Видавництво «Ранок», 2021. –
240 с.
1. Реалізація Державного стандарту дошкільної освіти за освітніми напрямами «Мовлення дитини» та «Мовлення дитини. Основи грамоти».
§ "Мовлення дитини".
Впровадження Базового компонента дошкільної освіти". Авторка - Наталія Гавриш (Дошкільне виховання)
§ Мовлення та грамотність (ECERS-3)
§
"Дитина у світі
мистецтва" Впроваджуємо базовий компонент дошкільної освіти (нова
редакція) Авторка — Олена
Половіна: dv.in.ua/2021-2/p3
§
"Мистецька освіта дітей.
Традиції та інновації в оновленому БКДО" Авторка - Антоніна Шевчук
§ «Технопарк художньо-педагогічних ідей», Кафедра дошкільної освіти Комунального закладу "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти"
§ Види навчально-пізнавальної діяльності (ECERS-3)
3. Особливості змісту освітнього напряму «Дитина у світі
мистецтва. Хореографія».
§
"Формування навичок
рефлексії у дітей: ранкова зустріч "Мистецький досвід" Авторка - Антоніна Шевчук (Музичний керівник)
§ Наступність піж дошкільною та початковою освітою, сторінка МОН
§ Науково-методичний супровід реалізації наступності
дошкільної та початкової освіти в округах
Практична частина. Обговорення та формування плану імплементації освітніх напрямів «Мовлення дитини» та «Дитина у світі мистецтва». Підведення підсумків роботи школи педагогічної майстерності.
Методична скарбничка із навчально-методичного посібника «Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження» / упоряд.: О.Г.Косенчук, І.М.Новик, О.А.Венгловська, Л.В.Куземко. – Харків: Видавництво «Ранок», 2021. – 240 с.
Лютий 2022 - впроваджуємо освітній напрям "ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ"
Завдання місяця:
- ознайомитися із напрямом в БКДО (стор. 5-9);
- прочитати методичні рекомендації до цього напряму (стор. 5-11);
- ☝оглянути середовище своєї групи і зясувати, що ✅ є, а що потрібно оновити чи додати (куточок усамітнення та відпочинку, куточок приналежності, правила групи, екран настрою, візуальні нагадування/підказки як правильно мити руки та коли тощо - зразки можна знайти на просторах інтернету або у презентації Г.Комар);
- ❓❗ праналізувати свої плани і внести корективи відповідно до напряму (ранкові зустрічі, ранкове коло та ін.);
- зробити 📷світлини, 📝нотатки, які будуть свідчити про оновлення і зроблене;
- ВИКОРИСТОВУВАТИ З ДІТЬМИ!!! 😉
- 💓похвалити себе або зробити 🎁подарунок собі за пророблену роботу! 👏
Перше онлайн-засідання
школи педагогічної майстерності
«ПРАКТИКА
ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 2021»
Базовий
компонент дошкільної освіти - це державний стандарт, що містить норми і
положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості
дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті.
Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим для всіх
закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми
власності, інших форм здобуття дошкільної освіти. У січні 2021 року було
оновлено редакцію Базового компонента дошкільної освіти (наказу Міністерства освіти
і науки України від 12.01.2021р. №33), впровадження якого розпочалося із вересня 2021
року.
Які
ж причини спонукали до оновлення БКДО на сучасному етапі? Визнання української
дошкільної галузі як сучасної, науково-обґрунтованої та методично забезпеченої
ланки освіти, яка відповідає міжнародним стандартам якості освіти. Ключовим
поняттям у критеріях оцінки ефективності та якості освіти виступає категорія
сформованих у дитини компетентностей, які вказують на можливість активно проявляти
особистісні надбання в різних видах діяльності.
Саме про це педагогічні працівники
області мали можливість почути на Першому онлайн-засіданні школи педагогічної
майстерності «ПРАКТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 2021»
яке 20 січня цього (2022) року відбулось в онлайн просторі Тернопільського
ОКІППО (платформа GoogleMeet), мета якого, підвищення майстерності та
готовності педагогів ЗДО планувати освітній процес з урахуванням положень
оновленого Стандарту для вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії
дитини дошкільного віку, формувати здатність організовувати різні види діяльності
дітей та створювати освітнє середовище для розвитку компетентностей дітей, які
представлені в освітніх напрямах «Особистість дитини» та «Дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі» інваріантної та варіативної складових Базового
компоненту дошкільної освіти 2021.
Презентувала школу педагогічної
майстерності Бачинська Н.Я., методист дошкільної та початкової освіти
ТОКІППО, яка розповіла про особливості впровадження в освітній процес Державного
стандарту дошкільної освіти. Більш детально зупинилась на сутності
характеристики освітнього напряму
«Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності.
Продовжила засідання Жизномірська О.Я,
викладач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, доцент,
кандидат психологічних наук, із темою «Особистісна компетентність дитини».
Відзначались педагогічні впливи, які повинні забезпечувати цілісніть
особистості, яка проявляється в розвинених емоціях, зростаючій свідомості,
керованій поведінці.
Зубаль І.М., методист
дошкільної та початкової освіти ТОКІППО,
зазначила стратегічні завдання освітнього процесу напряму «Дитина в
сенсорно-пізнавальному просторі». Розглядались графічні організатори у роботі з
дошкільниками, а саме :інтелектуальна карта, дошка тайм-менеджменту, дерево цілей, схеми для малювання, лего-конструювання.
Висловлюємо щиру вдячність учасникам методичного заходу і бажаємо творчих і особистих успіхів!!
Матеріали Першого онлайн-засідання школи педагогічної майстерності
«ПРАКТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 2021» :
СВІТЛИНИ ЗАХОДУ
Немає коментарів:
Дописати коментар