ШПМ - БКДО

 Матеріали засідання школи педагогічної майстерності

«ПРАКТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 2021»

Дата проведення: 30 грудня 2022 року.

Учасники: педагоги ЗДО.

Форма проведення: асинхронний режим

Модератор: Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної і початкової освіти ТОКІППО.

Мета: підвищення майстерності та готовності педагогів ЗДО планувати освітній процес з урахуванням положень оновленого Стандарту для вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії дитини дошкільного віку, формувати здатність організовувати різні види діяльності дітей та створювати освітнє середовище для розвитку компетентностей дітей, які представлені в освітніх напрямах «Мовлення дитини» та «Дитина у світі мистецтва» інваріантної та варіативної складових Базового компоненту дошкільної освіти 2021.

Основні джерела:

§  Державний стандарт дошкільної освіти (Базовийкомпонент дошкільної освіти, редакція 2021 року) (згідно освітніх напрямів)

§  Методичні рекомендації до Базового компонентудошкільної освіти

§  Навчально-методичний посібник «Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження» / упоряд.: О.Г.Косенчук, І.М.Новик, О.А.Венгловська, Л.В.Куземко. – Харків: Видавництво «Ранок», 2021. – 240 с.

1. Реалізація Державного стандарту дошкільної освіти за освітніми напрямами «Мовлення дитини» та «Мовлення дитини. Основи грамоти».

§ "Мовлення дитини". Впровадження Базового компонента дошкільної освіти". Авторка - Наталія Гавриш (Дошкільне виховання)

§ Мовлення та грамотність (ECERS-3)

 2. Особливості змісту освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва».

§  "Дитина у світі мистецтва" Впроваджуємо базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) Авторка — Олена Половіна: dv.in.ua/2021-2/p3

§  "Мистецька освіта дітей. Традиції та інновації в оновленому БКДО" Авторка - Антоніна Шевчук

§  «Технопарк художньо-педагогічних ідей», Кафедра дошкільної освіти Комунального закладу "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" 

§ Види навчально-пізнавальної діяльності (ECERS-3)

3. Особливості змісту освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва. Хореографія».

§  "Формування навичок рефлексії у дітей: ранкова зустріч "Мистецький досвід" Авторка - Антоніна Шевчук (Музичний керівник)

 4. Забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в реалізації перспектив розвитку дитини.

§  Наступність піж дошкільною та початковою освітою, сторінка МОН

§ Наступність у роботі дошкільного навчального закладу №17 та спеціалізованої школи №8 міста Червонограда Львівської області

§ Науково-методичний супровід реалізації наступності дошкільної та початкової освіти в округах

§ Наступність між ДО та ПО

Практична частина. Обговорення та формування плану імплементації освітніх напрямів «Мовлення дитини» та «Дитина у світі мистецтва». Підведення підсумків роботи школи педагогічної майстерності.

Методична скарбничка із навчально-методичного посібника «Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження» / упоряд.: О.Г.Косенчук, І.М.Новик, О.А.Венгловська, Л.В.Куземко. – Харків: Видавництво «Ранок», 2021. – 240 с. 


Лютий 2022 - впроваджуємо освітній напрям "ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ"

Завдання місяця:

  • ознайомитися із напрямом в БКДО (стор. 5-9);
  • прочитати методичні рекомендації до цього напряму (стор. 5-11);
  • ☝оглянути середовище своєї групи і зясувати, що ✅ є, а що потрібно оновити чи додати (куточок усамітнення та відпочинку, куточок приналежності, правила групи, екран настрою, візуальні нагадування/підказки як правильно мити руки та коли тощо - зразки можна знайти на просторах інтернету або у презентації Г.Комар);
  • ❓❗ праналізувати свої плани і внести корективи відповідно до напряму (ранкові зустрічі, ранкове коло та ін.);
  • зробити 📷світлини, 📝нотатки, які будуть свідчити про оновлення і зроблене;
  • ВИКОРИСТОВУВАТИ З ДІТЬМИ!!! 😉
  • 💓похвалити себе або зробити 🎁подарунок собі за пророблену роботу! 👏


Перше онлайн-засідання школи педагогічної майстерності

«ПРАКТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 2021»


Базовий компонент дошкільної освіти - це державний стандарт, що містить норми і положення, які визначають державні вимоги до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, а також умови, за яких вони можуть бути досягнуті. Виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти є обов’язковим для всіх закладів дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності, інших форм здобуття дошкільної освіти. У січні 2021 року було оновлено редакцію Базового компонента дошкільної освіти (наказу Міністерства освіти і науки України від 12.01.2021р. №33), впровадження якого розпочалося із вересня 2021 року.

Які ж причини спонукали до оновлення БКДО на сучасному етапі? Визнання української дошкільної галузі як сучасної, науково-обґрунтованої та методично забезпеченої ланки освіти, яка відповідає міжнародним стандартам якості освіти. Ключовим поняттям у критеріях оцінки ефективності та якості освіти виступає категорія сформованих у дитини компетентностей, які вказують на можливість активно проявляти особистісні надбання в різних видах діяльності. 

Саме про це педагогічні працівники області мали можливість почути на Першому онлайн-засіданні школи педагогічної майстерності «ПРАКТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 2021» яке 20 січня цього (2022) року відбулось в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet), мета якого, підвищення майстерності та готовності педагогів ЗДО планувати освітній процес з урахуванням положень оновленого Стандарту для вибудовування індивідуальної освітньої траєкторії дитини дошкільного віку, формувати здатність організовувати різні види діяльності дітей та створювати освітнє середовище для розвитку компетентностей дітей, які представлені в освітніх напрямах «Особистість дитини» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» інваріантної та варіативної складових Базового компоненту дошкільної освіти 2021.

Презентувала школу педагогічної майстерності Бачинська Н.Я., методист дошкільної та початкової освіти ТОКІППО, яка розповіла про особливості впровадження в освітній процес Державного стандарту дошкільної освіти. Більш детально зупинилась на сутності характеристики освітнього напряму  «Особистість дитини»: рухова та здоров’язбережувальна компетентності.

Продовжила засідання Жизномірська О.Я, викладач кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти, доцент, кандидат психологічних наук, із темою «Особистісна компетентність дитини». Відзначались педагогічні впливи, які повинні забезпечувати цілісніть особистості, яка проявляється в розвинених емоціях, зростаючій свідомості, керованій поведінці.

Зубаль І.М.,  методист дошкільної та початкової освіти ТОКІППО,  зазначила стратегічні завдання освітнього процесу напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». Розглядались графічні організатори у роботі з дошкільниками, а саме :інтелектуальна карта, дошка тайм-менеджменту, дерево цілей, схеми для малювання, лего-конструювання.


Висловлюємо щиру вдячність учасникам методичного заходу і бажаємо творчих і особистих успіхів!!


Матеріали Першого онлайн-засідання школи педагогічної майстерності

«ПРАКТИКА ВПРОВАДЖЕННЯ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 2021» :

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ПРЕЗЕНТАЦІЯ БАЧИНСЬКОЇ Н.Я.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ Галини КОМАР, консультант Центру професійного розвитку педагогічних працівників Чортківської міської ради

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЗУБАЛЬ І.М.

СВІТЛИНИ ЗАХОДУ








Немає коментарів:

Дописати коментар

  ОБЛАСНИЙ СЕМІНАР ДЛЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗДО   «ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОК У ДІТЕЙ РІЗНИХ ВІКОВИХ ГРУП НАВИЧОК, ОРІЄНТОВАНИХ НА СТАЛИЙ ...