Освіта для сталого розвитку

 

У березні 2005 року Україна стала однією з 55 країн, які підписали документ ООН «Стратегія для сталого розвитку». У січні 2015 року Президент підписав Указ «Про Стратегію сталого розвитку «Україна – 2020».

Мета документу: досягнення європейських стандартів життя та гідного місця Україні в світі.

Що означає термін «сталий розвиток»? Це стабільний спрямований розвиток економічної та соціальної сфери країни за умови раціонального використання екологічних ресурсів. Тобто такий розвиток суспільства, за якого задоволення потреб теперішніх поколінь не має загрожувати можливостям майбутніх поколінь задовольняти їхні потреби. Для цього необхідне узгодження екологічних, економічних та соціальних складових розвитку.

Питання сталого розвитку – це питання порятунку людства від наслідків його ж виробничої діяльності. Ідея сталого розвитку виникла через необхідність досягти гармонії між людиною, суспільством та природою, тому ця технологія охоплює три сфери: соціальну, економічну та екологічну

 

Які питання сталого розвитку розглядають у дошкільній освіті?

За технологією «Освіта для сталого розвитку» педагоги закладів дошкільної освіти  в роботі з дітьми здійснюють:

навчають дітей правильно звертатися до дорослих, допомагати іншим і дякувати за допомогу, вітати та користуватися в мовленні «чарівними» словами – моральне виховання;

формують поняття про здоровий спосіб життя – валеологія і фізичне виховання;

ознайомлюють із соціальним довкіллям, природою, формують трудові навички – пізнавальний розвиток.

          Недостатньо розповісти дітям про те, що економія паперу і його вторинне перероблення сприяє збереженню дерев. Вони мають використовувати цей матеріал ощадливо, разом із батьками здавати паперові відходи до пунктів прийому макулатури. Це освіта не про сталий розвиток, а для сталого розвитку. Тож діти мають не лише знати, а й відповідно діяти.


Сформувати в дітей нові моделі поведінки, звички, стиль життя дасть змогу навчально-методичний комплект (розроблений авторським колективом: Наталія Гавриш, Олена Помітун та Олена Саприкіна ) у який входить:

§  парціальна програма «Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку»;

§  навчально-методичні посібники для роботи з дітьми:

o   Дошкільнятам про сталий розвиток. Маленькі люди великого світу (молодший дошкільний вік);

o   Дошкільнятам про сталий розвиток. Діємо разом (середній дошкільний вік);

o   Дошкільникам – освіта для сталого розвитку (старший дошкільний вік).


https://www.facebook.com/esd.org.ua/ - сторінка "Освіта для сталого розвитку"
https://www.criticalthinking.expert/pro-nas/ - сайт "Критичне мислення. Освітня платформа"
Програма «Дошкільнятам — освіту для сталого розвитку» на платформі Педрада
Презентація "Дитячий садок - осередок для сталого розвитку" 





Немає коментарів:

Дописати коментар

  « РІЗНОВІКОВА ГРУПА: МАЙСТЕРНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ » Розглянути та проаналізувати практичний досвід створення пред...