Освітня система «Освіта та піклування»

 

Освітня система «Освіта та піклування»

 


    

     Освітня система «Освіта та піклування» — перша комплексна система в дошкільній освіті, яка використовує сучасні освітні технології задля формування гармонійної особистості дитини та розвитку її лідерського потенціалу. Система освіти та піклування за дітьми раннього та дошкільного віку (Education & Care) Mr.Leader — перша комплексна система в дошкільній освіті, яка використовує сучасні освітні технології задля формування гармонійної особистості дитини та розвитку її лідерського потенціалу. Система будується на міждисциплінарному підході, який включає практичні рекомендації, засновані на знаннях про дитяче здоров’я, харчування, фізичну активність, психічний та інтелектуальний розвиток.

     Упорядники програми: Воронов В.А., Ковальчук К.В., Рейпольська О.Д., Сисоєва С.О., Станкевич К.Ю., Піканова Н.В.

      Метою Програми є створення оптимальних умов для цілісного становлення та розвитку особистості дошкільника у фізичному, інтелектуальному, емоційному та духовному плані, здатної до відповідальної поведінки та швидкої соціальної адаптації завдяки сформованим лідерським якостям.

     Програма освіти дітей раннього та дошкільного віку: «Освіта і піклування» включає в себе інваріантну та варіативну частину. Варіативна частина програми покликана поглиблювати розвиток основних компетентностей, передбачених державним стандартом дошкільної освіти в Україні з урахуванням природних нахилів дітей та об’єктивно наявних ресурсів суб’єктів освітнього процесу.

    Інваріантна частина представлена переліком завдань освітньої діяльності, реалізація яких максимально ефективно здійснюється шляхом використання комплексного методичного забезпечення Програми, перш за все «Орієнтовного щоденного планування: Містер Лідер» та «Моніторингу якості розвитку дитини – Містер Лідер». Використання готового «Орієнтовного щоденного планування: Містер Лідер» головним чином відрізняє організацію освітнього процесу від інших програм.  

    Особливість полягає в тому, що працюючи з інваріантною частиною Програми, педагог не здійснює самостійне планування освітнього процесу, не витрачає час на підбір освітніх методів та конкретних технік, не займається виготовленням стимульного матеріалу, а використовує натомість готовий план занять, забезпечений необхідним методичним матеріалом, що побудований висококваліфікованими методистами системно і послідовно.

     Програмне забезпечення «Орієнтовного щоденного планування: Містер Лідер» здійснюється у формі мобільного застосунку. Програмний додаток поділено на 2 частини: текстову – для дорослого та візуальну – для дитини.

     Текстова частина для дорослого містить правила користування чи інструкції, а візуальна інформація для дітей представлена у формі яскравих авторських ілюстрацій. Розвиток усіх компетентностей системно перевіряється за допомогою «Моніторингу рівня освітнього розвитку дитини» задля спостереження за динамікою фізичних та психічних змін дитини по мірі дорослішання. Використання моніторингової системи дає змогу професійно підвищити якість знань дітей, зрозуміти індивідуальні особливості кожної дитини та визначити вектор подальшої роботи. Основою для розробки «Моніторингу рівня освітнього розвитку дитини» послугував кваліметричний підхід, за яким 4 рази на рік оцінюється розвиток дитини. На основі отриманих даних можна легко скорегувати подальше навчання дитини на 3 місяці.

     Змістове та методичне наповнення програми освіти дітей раннього та дошкільного віку «Освіта і піклування» (Education & Care) дозволяє оптимізувати співпрацю батьків і педагогів шляхом залучення батьків до організації освітнього процесу вдома власними зусиллями в той час, коли дитини з різних причин не може відвідувати заклад дошкільної освіти, це набуває особливої актуальності у сучасних умовах непередбачуваних суспільних викликів, таких, як наприклад пандемія Covid-19 та карантинні заходи, пов’язані із нею. Всі елементи системи освіти та піклування за дітьми раннього та дошкільного віку підлягають максимальній стандартизації, отже окремі її елементи продовжують доповнюватися конкретними освітніми продуктами. Так розвиток рухової дітей здійснюється з обов’язковим включенням ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, для проведення якої рекомендовано використання карток «Комплекс ранкових гімнастик з Лілією Подкопаєвою» або «Карток знань: Містер Лідер» (Mr.Leader Cards). Усі заняття із «Орієнтовного щоденного планування: Містер Лідер» (Mr.Leader Day) також підкріплені готовим методичним матеріалом у формі «Самовчителя з лідерства в ілюстраціях», «Азбуки лідера», іграшкової валюти «Лідерс», плакатів з відповідних тем, яскравих тематичних буклетів, настільних ігор, розмальовок та цікавих наліпок. 

РОБОТА ПО СИСТЕМІ У ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ

    14/15 червня 2022р.  відбувся дводенний тренінг (онлайн), під час якого була можливість познайомитись із складовими інноваційної системи освіти та піклування за дітьми-дощкільнятами, базовою програмою «Освіта та піклування за дітьми раннього та дошкільного віку «Mr. Leader», особливостями планування освітньої роботи за даною системою  та тонкощами роботи. Сертифікати тренерів по роботі з системою «Система освіти і піклування за дітьми раннього та дошкільного віку «Mr.Leader Education & Care» отримали:

1.        1. Ірина ЗУБАЛЬ, методист відділу дошкільної та початкової освіти, яка є куратором на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗДО. Читаючи лекцію на тему «Освітні програми ЗДО», інформує про систему освіти і піклування за дітьми раннього та дошкільного віку Mr.Leader Education & Care;

2.     2. Оксана КОРОЛЮК, вихователь-методист КДНЗ "Ясла-садок "Країна дитинства" с.Великі Гаї" Великогаївської сільської ради. Саме в цьому садочку проведена ознайомча робота з усіма учасниками освітнього процесу із системою. А саме: епізодично апробовувались елементи системи під час режимних моментів, проведено педагогічну нараду ««Система освіти і піклування за дітьми раннього та дошкільного віку «Mr.Leader Education & Carе в руслі інноваційного підходу до системи дошкільної освіти».

Програма "Освіта та піклування" 

Наказ МОН 23-10.2021 №1121 "Про надання грифа "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" програмі освіти дітей раннього та дошкільного віку "Освіта та піклування" (EDUCATION CARE)




Немає коментарів:

Дописати коментар

  I засідання мовленнєвого клубу «РІДНА МОВА - РІДНЕ СЛОВО»      Навчання мови і розвиток мовлення дітей не зводяться лише до мовленнєво...