LEGO

 



Проект «Сприяння освіті» започатковано в 2010 році, після підписання Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та фондом the LEGO Foundation (королівство Данія). Україна стала п’ятою державою у світі, що приєдналися до Програми. 

Метою проекту є сприяння розвитку якості освіти через всебічний розвиток дитини, зокрема компетентностей, необхідних для навчання упродовж життя та становлення педагога-фасилітатора, який прагне відійти від педагогіки копіювання, шаблонування, практики однієї правильної відповіді та нав’язування свого бачення дитині. В основу взаємодії дорослого і дитини покладено підхід «навчання через гру».

ПРОЕКТ LEGO «СПРИЯННЯ ОСВІТІ» В УКРАЇНІ

Наказ №797 "Щодо забезпечення реалізації проєкту "Сприяння освіти" у закладах освіти


Дошкільне дитинство - це вік гри. Малюк, в грі, не тільки пізнає світ, а й висловлює до нього своє ставлення. Чи завжди ми, дорослі, уважно і серйозно ставимося до дитячої гри? Чи можемо «на рівних» грати з дитиною, вибирати для нього найбільш цікаву і корисну іграшку? Чи можемо зробити так, щоб гра стала дійсно розвиваючим, виховуючим і коригувальним засобом? Необхідність постійної уваги до гри дітей з боку дорослих обумовлена тим, що вона є критерієм психофізичного розвитку дошкільника. (А.Н. Леонтьєв, Д.Б.Ельконін та ін.) Крім традиційних методик навчання останнім часом в психолого-педагогічному процесі все ширше використовуються ЛЕГО - технології. Однією з них є конструктивно-ігровий засіб ЛЕГО ДУПЛА, що володіє рядом характеристик, які значно відрізняють його від інших конструкторів, насамперед - великим діапазоном можливостей. Вітчизняні та зарубіжні педагоги відзначають, що використання в роботі з дітьми наборів ЛЕГО дозволяє за більш короткий час досягти стійких позитивних результатів у навчанні та вихованні.

      

Програма розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації 

 "БЕЗМЕЖНИЙ СВІТ ГРИ З LEGO"

    Програма "Безмежний світ гри з LEGO" створена з метою реалізації основних завдань Базового компонента дошкільної освіти, зокрема освітнього напрямку "Гра дитини", та укладено відповідно до чинних вимог щодо розроблення програм для дошкільної освіти. Її мета - розкриття та розвиток внутрішнього потенціалу кожної дитини, формування її ціллісного світогляду та збагачення ігрового досвіду засобами конструктора LEGO.

    До програми розроблені методичні рекомендації, у яких окреслено практичні шляхи реалізаціїпідходу "навчання через гру", де LEGO є універсальним інструментом створення сприятливого розвивального простору.

    Ця програма є парціальною. Її можна використовувати в поєднанні з чинними комплексними освітніми програмами, за якими працюють педагоги дошкільних навчальних закладів, інших форм здобуття дошкільної освіти та батьки дітей раннього та дошкільного віку.


Фасилітація гри: мистецтво та наука про залучення дітей дошкільного віку до навчання через гру.  Біла книга

Ханна Дженсен, Ангела Пайл, Дженіфер М. Зош, Хасін Б. Ібрагім, Алехандра Сарагоса Шерман, Жиркі Ріунамо та Бриджіт К. Хамре (Лютий 2019) The LEGO Foundation 


Навчання через гру та діяльнісний підхід: огляд доказів. Біла книга

Дженніфер М. Зош, Емілі Дж. Хопкінз, Ханне Дженсен, Клер Лю, Дейв Ніл, Кеті Хірш-Пасек, С. Ліннет Соліс та Девід Вайтбрейд (Листопад 2017) The LEGO Foundation


ОНЛАЙН-КУРС «ЯК СПРАВЛЯТИСЯ ЗІ ЗМІНАМИ В ЖИТТІ: СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ГРУ» – У ВІЛЬНОМУ ДОСТУПІ  Мета курсу «Як справлятися зі змінами в житті: соціально-емоційне навчання через гру» – підтримка дорослих і дітей у часи нової реальності, а також демонстрація ідеї гри як рушійної сили розвитку соціальних та емоційних навичок. До створення курсу була залучена не тільки наукова спільнота The LEGO Foundation, а й партнери з Кембриджського університету, Гарвардської школи вищої освіти, Університету Нотр-Дам та The MHPSS Collaborative, які поділилися своїми думками і знаннями щодо особливостей розвитку дитини та її соціально-емоційного благополуччя. 





Немає коментарів:

Дописати коментар

  « РІЗНОВІКОВА ГРУПА: МАЙСТЕРНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ » Розглянути та проаналізувати практичний досвід створення пред...