30 листопада 2022

 

Круглий стіл

«Зміцнення здоров’я дошкільника засобами фізичного виховання»

До уваги читачів представлені інформаційні месенджері (доповіді, світлини, відео, теоретичний блок).

Фізкультура для дітей, як і для дорослих  є основою здорового способу життя. Кожна складова нашого організму потребує активних вправ та дій які сприяють її розвитку та підтримці у належному стані. Фізкультура підтримує серцево-судинну систему. Вона сприятиме розвитку гнучкості та силової витривалості м’язів. Після занять покращиться координація рухів та вміння тримати рівновагу. Звичайно, для дітей це не є аргументом, але це є стимулом для дорослих, які хочуть бачити дитину красивою, сильною та гармонійно розвиненою.

Для цікавих занять фізкультурою найкраще підходить ігрова форма. За таких умов діти будуть сприймати фізичні вправи як ігри. Вони будуть отримувати задоволення від того що роблять і самі ж будуть ініціаторами занять. Кожне заняття буде цікавою подорожжю для них. Конкурси, міні-квести повністю стануть стимулом для кожної дитини. А це дасть позитивний результат у їхньому фізичному розвитку. Кожна дитини буде намагатися якомога краще виконувати вправу, а відповідно і буде вдосконалювати себе у всіх видах діяльності. Використання  музики та танцювальних рухів створить для дітей святкову атмосферу на занятті, що буде ще одним позитивним стимулом. Крім того у дітей будуть розвиватися почуття ритму, координації, слуху що є інтегруванням із музичним розвитком.

Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять допоможе також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім'ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи.

Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови. Чим і як займатись?

Саме такі питання і проблеми пропонуємо на розгляд педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти на круглому столі «Зміцнення здоров’я дошкільника засобами фізичного виховання». Педагоги-практики, фізичні інструктори поділяться своїм досвідом роботи за допомогою презентацій, доповідей, світлин.

Тема досвіду роботи 

«Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО».

Підготувала: Коцюк Н. Р. , вихователь-методист ЗДО №9 м. Чорткова.

Доповідь

«У одному з мікрорайонів міста Чорткова, у віддаленому куточку від центральної вулиці знаходиться наш дитячий садок. Носить він чудову назву «Золотий ключик». Ось уже 36 років, як дошкільний навчальний заклад гостинно відкриває свої двері для мешканців усього міста.

Наш дошкільний заклад розрахований на 255 місць. Функціонують 11 груп з денним режимом перебування дітей, які комплектуються за віковими ознаками, з них:

*         3 групи для дітей віком від 1,5 до 3 років;

*         8 груп для дітей віком від 3 до 6 років.

 

Роботу колективу вміло очолює компетентний сучасний керівник Плецан Галина Іванівна.

Вихователем-методистом уже 4 роки працюю я, до цього 10 років працювала інструктором з фізкультури, а ще раніше – вихователем. 

Спираючись на завдання Базового компонента дошкільної освіти в Україні, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» було визначено такі напрямки роботи у нашому ЗДО :

*         Створити  якнайсприятливіші умови для правильного фізичного розвитку дитячого організму, для підвищення його опірності інфекціям, а також для поступового та систематичного загартування дітей з активним використанням здоров’язбережувальних технологій;

*         Зберігати і зміцнювати фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров’я дітей;

*         Створити умови для реалізації потреби дітей у руховій активності.  Виховувати потребу у здоровому способі життя.

Методичний кабінет нашого закладу  містить достатню кількість методичної літератури з фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят.

Посібники Е.С.Вільчковського, М. М.  Єфименка,  Т.І.Дмитренко, О. Богініч  та інших авторів протягом багатьох років допомагають у вирішенні завдань фізичного виховання та оздоровлення дітей.

Також кабінет належним чином забезпечений розробленими методичними посібниками: «Комплекси психогімнастики», «Нетрадиційні методи оздоровлення», «Фізкультхвилинки для непосидючих малят».

 Заслуговують на увагу методичні добірки «Валеологічний порадник для всіх»,  «Складові здорового способу життя» .

На допомогу вихователям розроблені комплекси лікувально-оздоровчих заходів, вправи для розвитку рук і пальців, лікувальна гімнастика для очей, стопи, ніг; конспекти занять з фізкультури, спортивних свят та розваг; комплекси корегуючи вправ, оздоровчі хвилинки, рекомендації щодо організації динамічних пауз, піших переходів в різні пори року.

Завдяки достатній кількості методичної літератури, розробок, різного унаочнення педагоги мають можливість грамотно, на високому методичному рівні організовувати оздоровчо-профілактичну роботу. Відповідно вимогам сьогодення в нашому  дошкільному закладі створено певну систему роботи з даного питання, яка передбачає наступні аспекти,  а саме: фізкультурний напрямок; лікувально-профілактичний напрямок; загартувальний та психологічний напрямок.

Для втілення в життя поставлених завдань, колективом закладу проведена значна робота по зміцненню й оновленню здоров'язберігаючого простору, а саме:

*         обладнано спортивний зал з раціонально підібраним фізкультурним та спортивно-  ігровим обладнанням;

*         спортивний майданчик;

*         фізкультурні куточки в кожній віковій групі.

Спортивна зала оснащена великогабаритним стаціонарним обладнанням, маємо достатню кількість фізкультурно - ігрового інвентаря, великі та малі атрибути для рухливих ігор та  занять фізкультурно – спортивного змісту.

У кімнаті ЛФК розміщенні тренажери для м’язів спини та ніг, велотренажери, фітболи.

Міні методкабінети різних вікових груп містять картотеку рухливих ігор, відповідно до вимог програми  з атрибутами до них, картотеки народних та хороводних ігор.

Широко використовуємо нетрадиційне фізкультурне обладнання, зроблене руками вихователів та батьків:

*          куби для ігрових вправ на розвиток координації рухів, швидкої реакції та спритності;

*         килимок «Топ-топ»;

*         «квіткова галявина»;

*         дугу для підлізання у вигляді кота;

*          м’які колоди;

*          фітболм’ячі;

*         різнокольорові сліди із різним кутом розвороту;

*         жорсткі килимки та «Доріжки здоров’я»;

*         природний матеріал для виконання загальнорозвиваючих вправ, що стимулює біологічно активні точки;

*         яскраво оформлені предмети та інвентар для виконання загальнорозвиваючих вправ та ін.

Обладнання та інтер’єр спортивного залу відповідає вимогам, що дає змогу раціонально використовувати його в роботі з дітьми різних вікових категорій та різних рівнів фізичного розвитку. Все спортивне обладнання має естетичний вигляд.

Для занять на свіжому повітрі облаштовані ігрові та спортивний майданчики із трав’яним покриттям, біговими доріжками, зі «стежиною здоров’я» природного характеру, мішенями для метання в ціль, різноманітними доріжками для ходьби та бігу, металевими конструкціями для лазіння, ігровими класиками.

Зараз я запрошую вас віртуально помандрувати по нашому закладі, подивитися як ми втілюємо в життя фізкультурно-оздоровчий напрямок.

Важливе місце у зміцненні здоров’я дітей має дотримання режиму дня та рухова активність дітей впродовж дня. Щоденно повторюючись, режим  привчає організм дитини до певного ритму, забезпечує зміну діяльності (ігрової, навчальної, трудової), тим самим оберігає її нервову систему від перевтоми.

Слід відмітити, що в нашому дошкільному навчальному  закладі він  гнучкий: достатньо часу відводиться для прогулянок, сну, ігор, занять, з обов’язковим чергуванням різних видів діяльності та відпочинку, що відповідає вимогам сьогодення.

Отож, розпочнемо із ранкової гімнастики.  Ми розробили комплекси вправ для кожної вікової групи і оформили їх в окремі папки. Комплекси добирали так, щоб різновиди вправ поступово охоплювали всі великі і дрібні м’язи. Особливу увагу приділяємо зміцненню слабких ланок м’язів плечового поясу, тулуба і нижніх кінцівок, для чого використовуємо різні вихідні положення, часто сидячи і лежачи.

Для цього обираємо найрізноманітніші комплекси ранкової гімнастики: з імітаційними вправами, за методикою М. Єфименка, а також із інвентарем – обручами, прапорцями, стрічками, гімнастичними палицями, м’ячами та ін.

Ранкову гімнастику проводимо під музичний супровід. Завдяки цьому у вихованців розвивається музично - ритмічний слух, а швидкий темп і зміна вправ позитивно впливає на серцево – судинну систему й опорно – руховий апарат, а також у дітей формуються позитивні емоції.  Зараз дуже часто використовуємо українські музичні руханки. Ми всі сили прикладаємо  для того, щоб дитина сама хотіла займатися фізичними вправами.  Наш девіз: «Не треба, а хочу!»

У теплу пору року ранкову гімнастику обов’язково проводимо на майданчику, захищеному від вітру, восени і взимку — у добре провітреному фізкультурному залі.

Вплив педагога на фізичний розвиток дітей здійснюється найбільш доцільно, систематично і планово на заняттях. Заняття із фізкультури та інші фізкультурно-оздоровчі заходи з дошкільниками проводить інструктор із фізичного виховання  разом із вихователями груп.

Заняття з фізкультури в усіх вікових групах плануються за структурою, рекомендованою методикою М. Вільчковського та проводяться двічі на тиждень у спортивному залі інструктором із фізичного виховання. Тричі заняття проводяться на вулиці. За організацію та проведення їх відповідають вихователі дошкільних вікових груп. Разом з дітьми вони виконують вправи, що розучували та закріплювали на попередніх заняттях. Форми проведення різні (рухлива сюжетна композиція, домінантне заняття).

Основою більшості занять, особливо з дітьми молодших груп , ми обрали ігрове дійство, в яке ненав’язливо вплітаються навчальні, корекційні, оздоровчі та виховні завдання.

Особливо люблять наші молодші малята заняття, об’єднані єдиним ігровим сюжетом: «На бабусиному подвір’ї», «Допоможемо ляльці Оленці», «Підемо до Зайчика в гості», «Кошенята», «Вправні курчата».

 Ми  привчаємо своїх вихованців добре виконувати в іграх кожний рух. Діти уважно контролюють не тільки власні дії, а й дії товаришів, вільно використовують рухові вміння у самостійній руховій діяльності як у дитячому садку, так і вдома.

 У дітей середньої групи мислення ще переважно образне і руховий досвід порівняно невеликий. Тому тут ми також включаємо сюжетно – рольові заняття («Ми – веселі дошкільнята», «Прогулянка до лісу», «Моряки», «Школа юних космонавтів»).

На таких заняттях діти вільно спілкуються між собою, уміло координують свої дії. Охоче, без напруги, включаються в гру, заглиблюються в робочу ситуацію, легко справляються з можливими невдачами. Але поряд з цими використовуємо  і традиційні заняття навчального характеру, спрямовані на ознайомлення з новим програмовим матеріалом (елементи спортивних ігор «Школа м’яча», знайомство з правилами, змістом, технікою виконання різних видів рухів тощо).

 У дітей старшої групи рухова діяльність є набагато ширшою. Дітям цього віку характерна пізнавальна активність, інтерес до всього нового, яскравого, висока емоційність під час фізкультурних занять. Тому поряд із раціональною організацією(належна дисципліна, заснована на точному виконанні завдань, команд, вказівок) інструктор надає дітям деяку свободу і самостійність дій, що стимулює творчість й ініціативу.

Позитивно зарекомендувала себе практика використання помічників інструктора із активних, достатньо підготовлених дітей. Їх педагог ставить біля інвентаря, користування яким потребує контролю і  надання незначної допомоги товаришеві.

 Поряд з традиційними заняттями часто використовуємо заняття, основані на іграх-естафетах, іграх-атракціонах («Дружимо зі спортом», «Рух – це сила, рух – це клас», «У пошуках скарбів»), а також спортивних іграх («Школа м’яча», «Школа скакалочки»). Тут діти вчаться перейматись не тільки своїми особистими результатами, але й результатами всієї команди, проявляти взаємодопомогу, дружнє й доброзичливе ставлення один до одного.

Важливий оздоровчий ефект закладений у правильному виборі занять на свіжому повітрі. Такі заняття проводяться на спортивному майданчику, у спортивних куточках на групових майданчиках, . Для стимулювання рухової діяльності широко використовуємо  природні умови: пеньки, канавки, дерева, кущі тощо. Дуже полюбляють дошкільнята взимку заняття, де ми навчаємо їх катанню на лижах.

З дотриманням вимог та врахуванням вікових особливостей дітей двічі на день проводяться прогулянки на свіжому повітрі. Зміст роботи в ході прогулянок корегуємо в залежності від погоди, освітніх завдань, загальної атмосфери в групі, настрою та інтересів дітей. На прогулянках вихователі проводять комплекси фізичних вправ, рухливі ігри.

Спостереження за вихованцями під час традиційних прогулянок, піших переходів показали, що дітям дуже подобаються прогулянки за межі дитячого садка. Тут діти застосовують набуті на заняттях навички в змішаних умовах , використовуючи природний ландшафт. Такі прогулянки благотворно діють на загартування дитячого організму.

Грі, як основному виду діяльності, також відведено в нашому дошкільному закладі чимало часу: до сніданку і після нього, у перервах між заняттями, на денній та вечірній прогулянках. Протягом дня відбувається регулярне підвищення фізичних навантажень, підтримується оптимальна збудливість нервової системи, відчуття фізичної бадьорості.

День дошкільника поділений навпіл денним сном, і пробудження стає перехідним моментом, від якого буде залежати настрій дитини. Саме тому гімнастика після сну проводиться в дитсадку щодня. Невелика за тривалістю, майже непомітна для самих дітей, вона плавно і дбайливо допомагає їм наповнитися бадьорістю і силою.

Ми проводимо такі види гімнастики після сну: вправи в ліжку з елементами самомасажу; ігрову гімнастику;  ходьбу на масажних  доріжках. Денна гімнастика стає потужним комплексом оздоровчих процедур, грамотно і лаконічно збудованих в часі, а головне, цікавих і приємних для дитини. Всі вправи проводяться поетапно, з поступовим збільшенням навантаження, мають ігровий характер. Вони спрямовані на загальне зміцнення організму, профілактику порушень постави і плоскостопості.

Вихователі є вільними у виборі конкретних вправ . Вони самостійно оцінюють можливості і потреби своїх вихованців, спостерігають за тим, які вправи користуються особливою любов’ю дітей і, за бажанням, варіюють завдання, щоб не перетворювати диво спортивної п’ятихвилинки в рутину.

Перебування дітей на свіжому повітрі у будь – яку погоду та поєднання загартування повітрям і сонцем із виконанням фізичних вправ, має неоціненне значення для збереження та зміцнення їхнього здоров`я.

Зауважу, що поділ загартувальних процедур на повітряні, водні, сонячні є дещо умовним, оскільки використання одного методу найчастіше взаємопов’язане з іншим, тому найдоцільнішим є комплексне їх використання.

До заходів загартування повітрям належать такі форми, як : ранкова зустріч дітей, ранкова гімнастика та фізкультурні заняття, рухливі ігри, фізкультурні розваги на свіжому повітрі. Літній період, коли діти найдовше перебувають на свіжому повітрі, є початковим етапом річного загартування.

           Щоденне перебування дітей на свіжому повітрі передбачає і загартування сонцем та елементарні водні процедури. Добре поєднувати  із загартовуванням ігри, масаж. Це дозволить дітям полюбити подібні процедури. У  холодні періоди, слід ставитися до загартовування з обережністю. Для того, щоб зимовие загартовування сприймалося дитиною позитивно, ми  проводимо його активно: із катанням на санках та лижах, ліпленням сніговиків.

Поряд з традиційними засобами фізичного виховання, оздоровлення дошкільників у практичній робо­ті нашого дошкільного закладу знаходять місце інші – інноваційні технології. Я широко впроваджувала у свою роботу, а тепер це робить і теперішній інструктор, такі види оздоровчих та профілактичних технологій інноваційного та здоров’язбережувального характеру:

*    Елементи художньої гімнастики;

*    Фітбол гімнастика

*    Пальчикова та дихальна гімнастика

*    Психогімнастика та самомасаж

Обов’язковими в системі фізкультурно-оздоровчої роботи є тематичні тижні здоров’я  «Будь здоровим, малюк!», Дні здоров’я «Щоб рости міцними й дужими – з вітамінами ми дружимо», «Щоб зими нам не боятись – будем добре гартуватись», «Подарунки від природи для здоров’ячка і вроди» , «Тепле літечко іде – нам здоров’ячко несе».

Особливий заряд радості, бадьорості дарують дітям спортивні свята та розваги «В ліс прийшла красуня Осінь», «Ми зі спортом дружимо», «Наша зимонька-зима», «Полюбляють всі малята у веселі ігри грати», «Зима з Весною зустічалися і в настроях змагалися» та інші.  Вони проводяться в театралізованій формі, з використанням яскравого, нетрадиційного обладнання. На них діти не лише демонструють свої досягнення в спорті, а й пропагують здоровий спосіб життя, безпеку життєдіяльності, товариські стосунки. Такі заходи вселяють у дітей віру у свої здібності й можливості, вчать управляти процесами самопізнання та самовдосконалення

В підготовці та проведенні спортивних масових заходів активну участь беруть батьки наших вихованців.  Вони разом із своїми дітьми брали участь у тахих святах , як: «Садочок, тато, я – спортивна сім’я», «Козаком не просто стати – треба добре працювати», «З фізкультурою дружимо» та інших. Розкута обстановка на спортивних заходах допомагає дітям та батькам  проявити себе, свої індивідуальні нахили та власні бажання.

Боязкі діти після спільної участі з батьками у спортивних святах набувають упевненості в собі, почувають себе щасливими й потрібними в цьому житті. Разом дорослі та діти одержують колосальний заряд енергії.

            Проаналізувавши свою роботу, не можемо сказати, що вдається все легко, все бездоганно. Попереду ще багато роботи, але очевидно одне: діти стали більш рухливими, сміливими, організованими, активними. При цьому формуються у них такі морально-вольові якості, як наполегливість, уміння контролювати свої рухи. Підвищилась зацікавленість батьків до фізичного гарту малюків.

А головне – наші вихованці стали менше хворіти ,із задоволенням відвідують фізкультурні заняття, беруть участь у різних змаганнях, спортивних конкурсах.

А здорову дитину легше виховувати, вона швидше оволодіє необхідними вміннями та навичками, краще пристосовується до змін навколишніх умов. Добре фізично розвинена дитина успішніше набуває життєвого досвіду.

І ми впевнені, що наші вихованці потоваришують з фізичною культурою і спортом у школі і в подальшому житті.»

СВІТЛИНИ




Тема досвіду роботи 

«Стимулювання фізичної активності дошкільників за допомогою методики М.Єфименка»

Підготувала: Чухрій А.В., вихователь  ЗДО «Калинонька», м.Заліщики

Доповідь

Я - Чухрiй Антоніна Володимирівна, вихователь  ЗДО  Калинонька  м. Заліщики, Тернопільської області.

У своїй роботi  використовую  методику М. Єфименко для розвитку фізичного виховання дошкільнят.

Микола Єфименко - це український педагог - новатор, який багато років вивчає проблему фізичного виховання. Одна з його методик має таку назву “Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей”, розрахована на дітей дошкільного тa молодшого шкільного віку. Автор ще назвав її “тотальним iгровим методом”, втіливши у цих словах своє педагогічне кредо “грати щодня, грати постійно, грати завжди”.

Нова авторська програма М. Єфименко “Казкова фізкультура”. Назва цієї програми народилася легко й природно - який дитячий театр може існувати без казки, без чарівного дійства, без цікавої, захопливої вистави? Саме фізкультурна казка стала в ній основною формою фізичного виховання дошкільнят. А в казці можливо все!

Програма М.М. Єфименка “Казкова фізкультура” пропонує інноваційний підхід до фізичного виховання та оздоровлення дітей раннього та дошкільного віку. Який базується на принципі природовідповідності.

Основним методом фізичного виховання стає еволюційний метод - це означає, що за своєю структурою кожне заняття з фізичної культури немов би повторює усю еволюційну історію розвитку тварин і людини: від лежачо-горизонтальних(риб’ячих) положень і рухів до вертикалiзованих рухових дій ( людини розумної).Оскільки скелет  та м'язова система дітей раннього та молодшого дошкільного віку ще відносно слабкі, несформовані, є сенс збільшити для них кількість занять у лежачо - горизонтальних положеннях (лежання,повзання,сидіння), що розвантажують опорно-руховий апарат від гравітаційного тиску при виконанні рухів.

Для дітей старшого дошкільного віку актуальність лежачо-горизонтальних положень та рухів значно зменшується, при цьому зростає значення вертикалізованих, функціональних,тренувальних рухів (лазання, біг, стрибки).

Для дітей середнього дошкільного віку переважаючими на заняттях з фізичної культури мають стати серединні (з точки зору еволюціі)рухові режими, що розташовані між горизонтальними положеннями і вертикальними руховими діями (стояння і ходьби).

В авторській програмі “Казкова фізкультура”  запропановано 9 основних рухових режимів:

один-водний (плавальний);  вісім- сухопутних.Під ОРР (основний руховий режим) -маються на увазі основний рух, методика його засвоєння для дітей з різним рівнем фізичного розвитку, результативні ігри та естафети, що закріп- мають вміння тa навички у цих рухах; необхідне для цього матеріально-технічне  обладнання, відповідну систему безпеки, а також можливі прoтивопоказання . Режим лежання-є початковим етапом у засвоєнні дитиною суші, вертикалізації голови, відчуття опори, формуванні шийно-комiрцевої зони, гравітаційних опірних реакцій рук, розвитку м'язів плечового поясу та верхніх кінцівок.

Режим повзания - є дуже важливим для розвитку нервової системи дитини,особливо перших трьох років.

Режим сидіння - є своєрідним переходом вид тваринного горизонтованого положення тіла до двоопірного  положення стоячи люди розумної.

Режим стояння - саме рухи у положенні стоячи знімають умовне протиріччя між розслабленими початковими лежачо- горизонтованими основними рухами на початку заняття з фіз-ї культури і напруженими рухами у бігу та стрибках на прикінці фіз-го заняття.

Режим ходьби- треба втілювати після засвоєння вправ у стоянні.

Режим лазіння-застосовується за ходьбою, бо дитина навчається долати вертикальні перешкоди тільки тоді, коли навчиться впевнено ходити по твердій горизонтальній опорі.

Біговий OPP - має реалізовуватись наприкінці заняття з фіз-ї культури, але не на пoчaтку. Біг збуджує, біг тонізує і напружує. Біг навантажує досить сильно серцево-судинну та дихальну системи. Біговий ОРР не є характерним для дітей ранього віку, хоча i використовується фрагментарно на їх фізкультурних  заняттях.Біг, як і наступний рух - стрибки, більш методично доречний при проведенні занять з фіз-ї культури у дітей п'ятого та шостого років життя.

Стрибковий OРР- є завершальним.Це - найбільш складний, ударно-струшувальний для скелету і хребтового стовбура функціональний основний руховий режим. Ним треба завершувати фіз-не заняття.Стрибки вдало поєднуються з біговими вправами.

У дітей 2-3 років стрибки майже не використовуються з причини несформованості скелета та м'язового корсету в цілому, неспроможностi відірвати тіло від опори за рахунок створення фази польоту при відштовхуванні.

У авторській системи планування прийнято чотири інноваційних типи занять з фізичної культури.

Головним критерієм розподілу обрано ступінь задіювання восьми еволюційних основних рухових режимів в одному фізкультурному занятті.

Повне еволюційне коло- більш гармонійний тип заняття , у якому в рівних частках будуть реалізовані вісім основних рухових режимів: від режиму лежания - до стрибкового O.P.P.

Такe заняття дозволяє тренувати тіло дитини від тім'ячка до п'ят, задіює майже усі м’язові групи.

Заняття з переважаючим ОРР- найдосконаліший тип заняття з фізичної культури, коли не менше 50% часу на ньому займає один обраний ОРР,при цьому на занятті задіяні також інші ОРР, але не всі.

Акцентоване заняття- тип заняття, на якому діти також засвоюють усі вісім основних рухових режимів, але при цьому акцент (збiльшена увага) приділяється одному обраному OPP. Доречний якщо проводити фіз-ру з дітьми середнього і старшого дошкільного віку.

Спеціалізоване заняття. Заняття такого типу дозволяє опанувати один основний рух, працювати над його удосконаленням.

Взагалі планування фізичного виховання за авторською програмою передбачає варіативне використання педагогом усіх чотирьох типів занять, виходячи з поставлених завдань.

Технологія Єфименка значну роль відводить мовному спілкyванню.Йдеться про спілкування під час заняття між педагогом і дітьми, між дітьми,

між дітьми та іграшками- персонажами. Мовлення повинно супроводжувати кожну рухову дію, ситуацію.

Bсi заняття з фізичної культури мають бути ігровими. Потрібен цікавий пригодницький сюжет, казка. А у казці завжди присутні образи, які і  втілюватимуть діти.

Від заняття діти мають отримати задоволення, позитивні емоції.

СВІТЛИНИ







Тема досвіду роботи

«Використання інноваційних технологій фізичного розвитку дошкільників»

Підготував: Друль Б.М.,  інструктор з фізичного виховання ЗДО №23, м.Тернопіль

РУХАНКА " Умілі ручки"

Заняття з фізичного виховання

руханка "Мультяшний герой"

"Мультяшний герой 2"

Телемарафон "ЗДОРОВІ ТА АКТИВНІ"










Щиро вдячні всім педагогам за досвід роботи і надані

 матеріали!!! Бажаємо подальшого професійного зростання

 і  сподіваємось на тісну співпрацю!!!




Немає коментарів:

Дописати коментар

  Практикум для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти   «Формування успішної особистості дітей дошкільного віку з допомогою ...