03 квітня 2023

 І засідання мовленнєвого педагогічного клубу

«Рідна мова – рідне слово»


«Щоб досягнути найкращого розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку, нині повинна змінитися позиція вихователя. Адже мовленнєва компетентність це не просто знання слів і уміння правильно їх промовляти, а вміння, у першу чергу, продукувати свої думки, емоції, ставлення, враження тощо. Це – один із ключових критеріїв і водночас вагома умова становлення й розвитку мовленнєвої особистості дошкільника» (БКДО).

Освітній напрям «Мовлення дитини» представлений трьома компетентностями: мовленнєвою, комунікативною, художньо-мовленнєвою. Механізмами мовленнєвого розвитку дитини є наслідування мовлення інших людей, активна мовленнєва практика, накопичення дитиною власного досвіду адекватного використання мовлення в різних життєвих ситуаціях. Саме тому дуже важливу роль відіграє мовлення дорослого: вихователя, батьків тощо.

Саме про це педагогічні працівники області мали можливість почути на І засіданні мовленнєвого педагогічного клубу «Рідна мова – рідне слово» який  30 березня цього (2023) року відбувся в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet). Мета заходу: : поглибити знання педагогів про освітній напрям «Мовлення дитини» Державного стандарту дошкільної освіти, вдосконалювати вміння аналізувати наявне мовленнєве середовище та представляти шляхи його покращення з використанням шкали міжнародної методики оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО ECERS-3, мотивувати педагогів до оновлення мовленнєвого середовища в ЗДО, представити деякі сучасні технології розвитку мовленнєвої компетентності дітей.

Презентувала  педагогічний клуб Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної та початкової освіти Тернопільського ОКІППО, яка підгадала про важливість формування мовленнєвої компетентності саме в дошкільному віці.

Як майстерно підготувати сучасне заняття з розвитку мовлення, які сучасні методики і форми організації можна використати не забуваючи про звичні, існуючі підходи організації заняття розповіла Зубаль І.М., методист відділу дошкільної та початкової освіти Тернопільського ОКІППО.

Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО, регіональний експерт методики ECERS-3 ознайомила присутніх із основними параметрами та індикаторами для аналізу процесу формування мовленнєвої компетенції у дітей дошкільного віку відповідно до міжнародної шкали оцінювання якості освітнього процесу ECERS-3.

Питання формування мовленнєвих компетентностей дошкільників засобами авторського художнього слова дуже вміло і професійно представила до уваги учасників Яковенко Л.В., українська дитяча письменниця, авторка методичної літератури, промоутер-методист навчального відділу видавництва «Ранок». Насамперед представлено нові навчально-методичні посібники: "Державний стандарт Дошкільної освіти: особливості впровадження", "Комплексні програми", "Парціальні програми". Широко було подано авторську роботу Л.Яковенко: посібник "Від скоромовки до лічилки". Проговорено авторкою лічилки, скоромовки, нісенітниці, дражнилки, віршована абетка, рекомендовано збагатити свій активний словник за допомогою нестандартних методів, автор показала практичні вправи до використання. Декламований авторський вірш "Молитва за Україну" додав оптимізму, патріотизму і віри у ПЕРЕМОГУ!!!

На завершення заходу присутні мали змогу ознайомитись із бібліографічним списком літературних джерел щодо розвиток мовлення у дошкільнят, який підготувала Сіньковська І.М., завідувачка науково-педагогічної бібліотеки Тернопільського ОКІППО.

Дякуємо всім учасникам засідання за присутність і за

 цікавість до теми! Бажаємо професійного зростання,

 натхнення до роботи і задоволення від кожного

 прожитого дня!

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

Методичні рекомендації

Рекомендований бібліографічний список інформаційних джерел

презентація Бачинської Н.Я.

презентація Яковенко Л

презентація Зубаль І.М.

СВІТЛИНИ










Немає коментарів:

Дописати коментар

  Практикум для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОЇ...