01 лютого 2023

 

Тренінг «НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ГРУ»

«Шановні педагоги й батьки, а в душі все ж таки діти!

Зараз ви розпочинаєте подорож до світу дитинства і гри. Зупиніться на мить і озирніться навколо! Кого ви бачите? Мабуть, більшість із вас одразу відповість — дітей. Придивіться до них. Що ви спостерігаєте? Звичайно, ви скажете — вони граються. Імовірно, ви також помітите, як вони жваво спілкуються одне з одним, як ставлять собі мільйон запитань і завдань — і одразу ж намагаються знайти на них відповідь; як захоплено вони діляться першими відкриттями, приміряють на себе ролі дорослих та старанно їх виконують; зрештою, дивують нас несподіваними рішеннями та цікавими ідеями. І все це завдяки природному безмежному прагненню дитини гратися!

Для дитини віком до 6 років гра є потужним трансформаційним чинником становлення особистості. Вона стимулює вияв позитивних емоцій та почуттів, сприяє розвитку психічних процесів (сприймання, уваги, пам’яті, мислення, уяви, мовлення), соціалізації особистості, засвоєнню нею системи елементарних знань про довкілля, формуванню цілісного світогляду та моральних якостей, надає можливість задовольнити рухову активність та творчо самореалізуватися.

Отже, під час гри одночасно відбувається і розвиток, і навчання, і виховання дитини. Ось чому гра була, є і завжди буде провідним видом діяльності дитини дошкільного віку.

У Базовому компоненті дошкільної освіти однією з основних освітніх ліній є «Гра дитини». Зміст цієї лінії «…передбачає розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Гра забезпечує задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяє виникненню дружніх, партнерських стосунків та ігрових об’єднань за інтересами, спонукає до обміну думками, оцінювання себе й інших, заохочує до імпровізації, висловлювання власних оцінно-етичних суджень». (Програма «Безмежний світ з LEGO»).

Саме про це вихователі Тернопільської області мали можливість почути на онлайн-тренінгу «НАВЧАННЯ ЧЕРЕЗ ГРУ», який 20, 26, 27 січня 2023 року відбувся в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet)»

Мета: формування цілісної готовності педагогів до впровадження гри як наскрізного підходу у взаємодії з дітьми дошкільного віку та забезпечення всебічного розвитку дітей і наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах запровадження Базового компонента дошкільної освіти та Концепції Нової української школи.

Завдання, які ставили перед собою методисти відділу дошкільної та початкової освіти Бачинська Н.Я. і Зубаль І.М., проводячи тренінг:

- ознайомити педагогів із концептуальними засадами реалізації гри як наскрізного підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти;

- забезпечити формування у педагогів ціннісного ставлення до гри як наскрізного підходу в освітньому процесі закладу дошкільної освіти та її можливостей для всебічного розвитку дитини;

- створити умови для розуміння педагогами сутності гри як підходу та його свідомого використання у щоденних професійних практиках;

- сприяти розвитку системоутворювальних професійних умінь педагогів щодо наскрізного впровадження ігрового підходу в умовах освітнього процесу закладу дошкільної освіти, проєктування ігрової взаємодії дошкільників та забезпечення формування ігрової компетентності дитини відповідно до завдань Базового компоненту дошкільної освіти;

- формування позитивного досвіду педагогів щодо впровадження гри як наскрізного підходу;

- розвитку професійних якостей педагогів, зокрема гнучкості поведінки та мислення, проактивності, рефлексивності, саморегуляції, емоційної чуйності та стійкості, уміння навчатися впродовж життя тощо.

Всі матеріали для проведення тренінгу  надані корпорацією  the LEGO Foundation.

Ми щиро дякуємо всім учасникам і організаторам тренінгу і запрошуємо бажаючих слідкувати за оголошенням про реєстрацію на наступний тренінг «Навчання через гру» (на офіційній сторінці ТОКІППО чи на фейсбук сторінці «ЗАКЛАДИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ»)

СВІТЛИНИ ТРЕНІНГУ








Немає коментарів:

Дописати коментар

  Практикум для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОЇ...