13 травня 2022

 

Нетрадиційні прийоми розвитку музикальності дошкільнят

Мистецтво є своєрідним індикатором рівня культури суспільства загалом та особистості зокрема. Крім того (і це надзвичайно важливо!), воно здатне надихати, мотивувати й спонукати особистість до самовдосконалення. Тож невипадково назва освітнього напряму — “Дитина у світі мистецтва” — набула нового звучання в останній редакції Базового компонента дошкільної освіти. Автори прагнули таким чином зробити акцент на ролі мистецтва в розвитку особистості дитини та в дошкільній освіті загалом. Мистецька освіта дошкільнят не має на меті виховання художників, музикантів, акторів. Але здібності, якості, компетентності, що формуються і розвиваються в мистецьких видах діяльності, є інструментом творення дитини як особистості та збереження її унікальності. Залучення до мистецтва не лише збагачує особистий, індивідуальний досвід взаємодії дитини зі світом, а й допомагає їй навчитися проникати у внутрішній світ іншої особистості.

Саме про це музичні керівники ЗДО області мали можливість почути на майстер-класі, який 12 травня цього (2022) року відбувся в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).

Інноваційні підходи до організації музичних заняття з елементами музикотерапії для дошкільнят  продемонструвала і прокоментувала Зубаль І.М., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО.

Скрабут Н. Б., музичний керівник Козівського  ЗДО "Ромашка"   представила свої напрацювання по темі «Розвиток мовлення за допомогою театралізованої  діяльності». Педагог зазначила, що першочерговим завданням розвитку мовлення дітей на етапі дошкільного дитинства є виховання мовної особистості, такої, яку характеризує достатній рівень мовленнєво-комунікативної компетентності, яка вільно і творчо застосовує мову у театралізованій діяльності. На моніторі екрану учасники мали змогу побачити і почути вірші, складені особисто музичним керівником, що засвідчує талант педагога.

Про формування музичних здібностей дошкільників  засобами музичної діяльності та фольклорного матеріалу за методикою Карла Орфа ознайомила присутніх Курило О.Б., музичний керівник Підволочиського ЗДО. Педагог звернула увагу ,що в результаті цілеспрямованого оволодіння різними видами музичної діяльності відбувається формування музично-слухових здібностей, які в сукупності складають структуру музичних вподобань дітей дошкільного віку. Слід відзначити професійні здобутки педагога, про що свідчить велика кількість сертифікатів, методичних матеріалів, посібника.

Як залучити дітей до музикування, забезпечити розвиток їхньої пізнавальної активності, емоційного інтелекту, створити умови для самореалізації та самовираження  із допомогою інноваційних підходів до організації музичних занять у ЗДО? Відповіді на ці питання намагалась знайти Стрільчук Т.С., музичний керівник Сновидівського ЗДО «Сонечко». До уваги глядачів представлений досвід роботи не лише із дітьми дошкільного віку, а й цілою громадою. Весь виступ педагога був проникнений національно-патріотичним духом, що дуже схвально оцінили учасники заходу.

Дякуємо учасникам майстер-класу за цікавість до теми зустрічі та бажаємо усім професійного зростання, натхнення до роботи і задоволення від проживання кожного дня!

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Проєкт Надії СКРАБУТ

Презентація Оксани КУРИЛО

Досвід роботи Тетяни Стрільчук

СВІТЛИНИ МАЙСТЕР-КЛАСУ
















Немає коментарів:

Дописати коментар

  Нетрадиційні прийоми розвитку музикальності дошкільнят Мистецтво є своєрідним індикатором рівня культури суспільства загалом та особист...