Круглий стіл
“Наступність в дошкільній та початковій освіті: реалії та перспективи”
Час
змін — це період, коли треба швидше зорієнтуватися, розібратися в сутності змін
та мати чітке розуміння того, що відбувається і як діяти далі. Реформа освіти передбачає
суттєву перебудову системи освіти як такої. Ці зміни стосуються педагогів,
дітей та батьків. Змінюються форми, методи, засоби, ціннісні позиції та
концептуальні засади організації освітнього процесу, а головне — результат:
педагогіку знань змінює педагогіка компетенцій. Тобто вирішального значення для
дитини в її майбутньому дорослому житті набуде не багаж знань, а здатність ними
скористатися, застосувати їх у конкретних умовах на користь собі, справі,
громаді, країні. Оскільки ці зміни стосуються і дошкільної освіти і початкової освіти,
доцільно було б відповісти на запитання: Що є сутністю поняття «наступність»? Чому виникла потреба наступності? Хто має
її забезпечити? На кого орієнтуватися це зробити?
Саме
про це вихователі старших груп ЗДО, вчителі 4-х класів ЗЗСО області мали
можливість почути на засіданні круглого столу «Наступність в дошкільній та
початковій освіті: реалії та перспективи», яке 29 жовтня цього (2021) року
відбулось в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).
Про
психологічні аспекти готовності дітей до навчання в школі розповіла Жизномірська
О.Я., доцент кафедри педагогіки, психології та інклюзивної освіти, кандидат
психологічних наук, яка зазначила, що соціально-психологічна
готовність дитини до шкільного навчання передбачає сформованість у неї
якостей, завдяки яким вона зможе працювати разом з іншими людьми, підкоряючись
вимогам дитячої групи, поступаючись партнерам спілкування і захищаючи інтереси
та гідність власних. Старший дошкільник, у якого сформована психологічна
готовність до навчання, характеризується певним рівнем розвитку мотиваційної,
емоційно-вольової, пізнавальної сфер. Психологічна готовність дитини до школи -
здатність дитини виконувати навчальні завдання і шкільні обов'язки, зумовлена
рівнем її загального розумового розвитку.
Коненко Л.Б., завідувач відділу
дошкільної та початкової освіти , методист ТОКІППО докладно ознайомила
педагогів з аспектами здійснення наступності дошкільної та початкової освіти,
поглибила знання щодо максимального зближення умов розвитку, виховання і
навчання старших дошкільників та молодших школярів з точки зору оновленого
Базового компоненту дошкільної освіти 2021, Концепції Нової української школи
та Державного стандарту початкової освіти. Педагоги отримали багато практичних
порад, вправ, рекомендацій, які доцільно було б використати у своїй
педагогічній діяльності.
“Педагогіка партнерства” – доволі новий термін
в Україні. Хто з ким має бути партнерами і як? Усе це ще треба проявити, обговорити і
осмислити всім учасникам навчального процесу. Сам
термін у нас почав активно вживатися після його появи в Концепції Нової
української школи. Там педагогіка партнерства – один з компонентів формули НУШ.
Але у Базовому Компоненті дошкільної освіти у новій редакції (2021р.) батькам
відведена велика роль у формуванні особистості дитини.
Як зазначила Зубаль І.М., методист відділу дошкільної та початкової, що в основі педагогіки партнерства лежить спілкування, взаємодія та співпраця між педагогом, дитиною і батьками, які об’єднані спільними цілями та прагненнями і є рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.
Щиро дякуємо всім учасникам круглого столу!!!
Зичимо натхнення до праці і радості від кожного прожитого дня!!!
МАТЕРІАЛИ КРУГЛОГО СТОЛУ:
Немає коментарів:
Дописати коментар