26 січня 2023

ШПМ "Виховуємо юних математиків, І заняття

 УМОВИ ЕФЕКТИВНОЇ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ОСВІТНЬОГО НАПРЯМУ ДЕРЖАВНОГО СТАНДАРТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ»

20 січня 2023 р. в режимі онлайн (за допомогою застосунку Google Meet) відбулося І заняття школи педагогічної майстерності «Виховуємо юних математиків».

Розпочалося заняття із вирішення невеликого завдання 😊:

Метою даної школи є удосконалення загальних та фахових компетентностей педагогічних працівників ЗДО щодо формування елементарних логіко-математичних понять у дітей дошкільного віку, підготовки відповідного сенсорно-пізнавального середовища, яке стимулювало б розвиток логіко-математичної компетентності дитини та організації пізнавальної діяльності в цьому напрямку.

Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної і початкової освіти ТОКІППО, презентувала учасникам мету та завдання школи педагогічної майстерності, ознайомила із планом роботи на 2023 рік та програмою даної зустрічі.

Про міжнародне дослідження якості освіти PISA, його результати та вплив на стратегію розвитку держави розповів Шайнюк Ю.Ч., заступник директора ТОКІППО з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти, координатор дослідження PISA у Тернопільській області. Також Юрій Чеславович відповів на запитання, як це дослідження пов’язане з дітьми дошкільного віку та закладами дошкільної освіти, а значить напряму стосується педагогів цих закладів.

Зубаль І.М., методист відділу дошкільної і початкової освіти, у своєму виступі нагадала педагогам про Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) як основу роботи з дітьми дошкільного віку та представила нові вектори освітнього напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», який безпосередньо пов'язаний із метою даної школи, а також проаналізувала методичні рекомендації розроблені авторами БКДО та рекомендовані МОН України для реалізації даного напряму.

Для самоаналізу математичних матеріалів та видів математичної діяльності вихователів, Бачинська Н.Я. запропонувала скористатися шкалою міжнародної методики дослідження якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти ECERS-3, регіональним експертом якої вона є. Посібник з описом даної шкали є в кожному ЗДО області, а також дана методика використовувалася під час Всеукраїнського дослідження якості освітнього процесу в ЗДО (2021 р.), яке проводила ДУ «Український інститут розвитку освіти» на замовлення МОН України.

На завершення, учасники зустрічі мали змогу зануритися в магію чисел та прорахувати своє число сили або особисте магічне число (відповідно до дня народження), а також ознайомитися із його тлумаченням. Пропонуємо і Вам його порахувати!

1.    Запишіть свою дату народження.

2.    Додайте усі цифри дати народження

3.    Додайте цифри числа, яке отримали в пункті 2.

4.    Запишіть суму – це і є Ваше магічне число!

Наприклад,

1.    20.09.1977

2.    2+0+0+9+1+9+7+7 = 35

3.    3+5=8

4.    8 – особисте магічне число!!!

А пояснення до свого числа Ви знайдете за покликаннями

§  https://www.unian.ua/lite/astrology/numerologiya-za-datoyu-narodzhennya-chislo-doli-i-sumisnist-11705569.html#id--986195960

§  https://meta.ua/uk/news/society/21252-numerologya-dznaitesya-svo-zhittve-priznachennya-za-datoyu-narodzhennya/

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.    Прочитати/подивитися і обдумати/обговорити з колегами прочитане/переглянуте

£ Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти 2021) освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (с.9-12)

£ Методичні рекомендації до оновленого Базового компоненту дошкільної освіти, а саме до напряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (с.13-18)

£ Шкала оцінювання якості освітнього процесу в ЗДО ECERS-3 (с.68-73)

Ü Підшкала «Види навчально-пізнавальної діяльності» параметри

£ «Математичні матеріали та види діяльності» (с.69-70),

£ «Математика в повсякденному житті» (с.71-72),

£ «Розуміння зображення чисел» (с.73-74)

£ Методичні рекомендації з питань забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за результатами дослідження ECERS-3 (с. 8-11)

£ Вебінар «Якісна дошкільна освіта в Україні»: заохочення дітей до мовлення та користування книгами, ігри, мистецтво, музика та інші види навчально-пізнавальної діяльності»

£ Посібник «Види навчально-пізнавальної діяльності»

£ Методичні рекомендаціїдо даного заняття

Зауваження! Джерел для опрацювання виглядає багато, але кількість сторінок, які стосуються даної теми в них зовсім мало!

2.    Провести аналіз

£ Освітнього середовища щодо наявності математичних матеріалів та їх доступності дітям

£ Власної поведінки, роботи та спілкування з дітьми з точки зору використання математичних термінів, стимулювання логіко-математичного розвитку, активізації зацікавленості дітей використовувати математичні матеріали в іграх, повсякденному житті, формування позитивного ставлення дітей до математики, індивідуалізованого підходу до дітей щодо організації математичних видів діяльності

£ Зайнятості дітей математичними матеріалами, вмінням використовувати їх в різних видах діяльності, виокремлення окремих груп дітей в залежності від їх математичних уподобань та рівня логіко-математичного розвитку, настроїв дітей, коли вони займаються математичними видами діяльності.

3.    Спираючись на висновки попередньо проведеного аналізу, здійснювати дії по вдосконаленню математичного середовища та власної роботи з дітьми.

Наступна зустріч відбудеться орієнтовно у травні 2023 року!

ЕЛЕКТРОННІ МАТЕРІАЛИ ЗАХОДУ

Нижче пропонуємо Вам матеріали, які були використані під час зустрічі, а саме презентації до виступів, методичні рекомендації та офіційні документи з теми.

1.     Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA: математична компетентність та її вплив на формування освітньої політики в Україні та у світі. Шайнюк Ю.Ч., заступник директора ТОКІППО з питань зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти, координатор дослідження PISA у Тернопільській області

2.     Нові вектори освітньогонапряму «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі». Зубаль ІМ., методист відділу дошкільної та початкової освіти Тернопільського ОКІППО

3.    Аналіз математичних матеріалів та видів математичної діяльності в ЗДО за допомогою міжнародної шкали оцінювання якості освітнього процесу ECERS-3. Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО, регіональний експерт методики ECERS-3

СВІТЛИНИ ЗАХОДУ

 

Дякуємо усім учасникам, які мали змогу приєднатися до зустрічі за творення спільного математичного онлайн-простору!

До нових зустрічей!

 

З повагою,  Наталія Бачинська, модератор зустрічі та методист відділу дошкільної і початкової освіти Тернопільського ОКІППО

Немає коментарів:

Дописати коментар

  Практикум для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОЇ...