19 серпня 2022

 

МЕТОДИЧНІ СТУДІЇ

« Дошкільна освіта Тернопільської області в умовах

 воєнного стану: організація освітнього процесу в 

2022/2023 н.р.»



З урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, питання щодо створення безпечного, комфортного, інклюзивного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти залишаються пріоритетними і в 2022/2023 навчальному році. Окрім того, особлива увага приділяється роботі з батьками й використанню тісної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу та формуванню соціальногромадянської компетентності дітей дошкільного віку. Питання підготовки ЗДО до початку 2022/2023 навчального року, створення безпечних умов перебування дітей і працівників у них з урахуванням збройної агресії російської федерації – одні з ключових та перебувають на особливому контролі Уряду.

Саме про це керівники та консультанти ЦППР ПП, працівники відділів освіти, які відповідають за дошкільну освіту, керівники ЗДО, голови методичних об’єднань дошкільників Тернопільської області мали можливість почути і побачити на методичній студії під назвою « Дошкільна освіта Тернопільської області в умовах воєнного стану: організація освітнього процесу в 2022/2023 н.р.» яка 17 серпня цього (2022) року відбулась в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).

Розпочала студію Зубаль Ірина Миколаївна, методист дошкільної та початкової освіти питанням щодо головних орієнтирів та пріоритетних напрямків дошкільної освіти в умовах воєнного стану, мотивуючи слухачів патріотичним відео з участю вихованців ЗДО №3 м.Тернополя.

Мерена Надія Михайлівна, методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО ознайомила присутніх із системою психологічного супроводу дітей дошкільного віку в умовах воєнного стану. Фахівець вміло зазначила необхідність володіння педагогові елементарними навичками подолання тривожності, приступів панічної атаки, вміти переключити увагу конкретної дитини, або дітей на позитивні явища, зацікавити їх, знайти способи підняття їхнього настрою, знати елементарні способи розслаблення дитини у стані нервового напруження.

Про особливості організації інклюзивного процесу у ЗДО в 2022-2023 навчальному році розповіла Мушій Віталія Григорівна, методист, в.о. завідувача обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти ТОКІППО. Проговорено нові умови організації освітнього процесу для дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних групах, у період воєнного стану, робота з дітьми з особливими освітніми потребами з числа внутрішньо переміщених осіб тощо.

Колодійчук Олег Ярославович, методист відділу методики навчальних предметів природничо-математичного циклу, технологій та фізичної культури запропонував на розгляд слухачів тему «Вимоги до створення безпечного освітнього середовища у закладі дошкільної освіти під час воєнного стану». Розглядались заходи з посилення безпеки, основні вимоги до найпростіших укриттів, план реагування на надзвичайні ситуації вихователя, підготовчі заходи щодо евакуації дітей, ознаки вибухових пристроїв, рекомендовано ряд інформаційно-освітніх матеріалів (мультфільми, відео тощо).

Блок «Сучасні програми розвитку дітей дошкільного віку» розпочала Королюк Оксана Йосипівна, вихователь-методист КДНЗ «Ясла-садок «Країна дитинства» с.Великі Гаї  Великогаївської сільської ради, сертифікований тренер по роботі з системою «Система освіти і піклування за дітьми раннього та дошкільного віку Mr.Leader Education & Care», яка представила до уваги присутніх Всеукраїнську інноваційну онлайн-систему освіти та піклування за дітьми «Mr.Leader». Родзинкою даної програми є інноваційний електронний додаток і щоденне орієнтовне онлайн-планування, яке доступне для всіх учасників освітнього процесу. На екрані монітору демонструвалась актуальність, завдання, структура електронного додатку, «апробація програми».

Із досвідом роботи з комплектом " Буду вправним першачком" (видавництво «Генеза») поділилась Світач Зоряна Володимирівна, вихователь-методист КЗДО «Берізка», м. Ланівці, Лановецької міської ради. Педагогиня зазначила, що посібники для вихователя — це наявність готової системи роботи з дітьми з відповідним методичним супроводом та якісною, насиченою, сучасною системою отримання компетентностей, згідно БКДО. Продемонстровано багато світлин в доказ практичності, наочності використання комплекту із дітьми старшого дошкільного віку.

Програму «Український віночок. Регіон.», як                      інноваційний   інструмент формування соціальної компетентності          дітей та молоді й розвитку громадянської і міжкультурної освіти в Україні запропонувала на розгляд  педагогів Зубаль Ірина Миколаївна, методист дошкільної та початкової освіти ТОКІППО; сертифікований тренер по викладанні інтегрованого курсу «Культури добросусідства». Проговорювалась доцільність запровадження даної програми, враховуючи загальний стан країни, і стан кожного регіону зокрема.

На завершення заходу відбувся обмін досвідом роботи учасників студії щодо волонтерської роботи, співпраці з внутрішньо переміщеними особами тощо. Учасники мали можливість побачити презентацію «Волонтерська робота ЗДО я/с «Сонечко» Козівської  селищної ради»  яку запрезентувала в.о. директора Пітура Катерина Володимирівна. Великі зусилля колективу, вміло організована адміністративна робота, небайдужість містян і віра в перемогу роблять справу волонтерства вагомою і значимою!

Дякуємо всім учасникам серпневої методичної студії  за цікавість до теми зустрічі та бажаємо усім професійного зростання, натхнення до роботи і задоволення від проживання кожного дня!

ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ:

Інструктивно-методичні рекомендації «ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ ЗДОБУТТЯ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ»

Головні орієнтири та пріоритетні напрямки дошкільної освіти в умовах воєнного стану (Презентація Зубаль І.М.)

Особливості організації інклюзивного процесу у ЗДО в 2022-2023 навчальному році (ПРЕЗЕНТАЦІЯ В.Г.МУШІЙ)

АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНОГО І ЗДОРОВОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ (Презентація Колодійчука О.Я.)

ІННОВАЦІЙНА СИСТЕМА «ОСВІТИ ТА ПІКЛУВАННЯ ЗА ДІТЬМИ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Mr.Leader» 

ПРОГРАМА З МІЖКУЛЬТУРНОЇ І ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ “УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК. РЕГІОН”

досвідом роботи з комплектом " Буду вправним першачком" (видавництво «Генеза») (Презентація Світач З.В.)

«Волонтерська робота ЗДО я/с «Сонечко» Козівської селищної ради» (Презентація Пітури К.В.)

СВІТЛИНИ











Немає коментарів:

Дописати коментар

  Практикум для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОЇ...