Використання інтерактивних методів роботи у діяльності асистента вихователя
Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що
ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права
навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими
освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах
загальноосвітнього закладу . Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти
дітей з особливими потребами у закладах дошкільної освіти за рахунок
застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких
дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку
дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює
спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Отримані поза соціумом
знання і вміння не могли допомогти дітям з особливими освітніми потребами
цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих
життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як рівноправні і
повноцінні члени суспільства. В інклюзивних групах діти з особливими потребами
включені в освітній процес завдяки асистентам вихователя. Діти осягають основи
незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії,
вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у
розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення.
Саме
про це асистенти вихователів ЗДО мали змогу почути на практикумі, який 5 квітня
цього (2022) року відбувся в онлайн-просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).
Мета
проведення заходу: ознайомити асистентів вихователя із особливостями розвитку
дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку; порекомендувати
ефективні методи, форми та прийоми
роботи з дітьми, використовуючи індивідуальний і диференційований
підхід; рівні адаптації навчального й фізичного навантаження; розвивати вміння
використовувати практичні посібники для роботи з дітьми запроваджуючи ефективні
форми їх використання.
Із
особливостями розвитку дитини з особливими освітніми потребами ознайомила
учасників Мушій
В.Г.. методист, в.о.
обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти. Вона ж
проконсультувала асистентів вихователя щодо практичного використання
посібників з:
·
розвитку
дрібної моторики;
·
пізнавальних
інтересів;
·
емоційного
інтелекту;
·
творчих
нахилів.
Слухачі
мали можливість задати запитання, висунути пропозиції, поділитись досвідом
роботи з використанням і застосуванням посібників, про що свідчать світлини,
зроблені під час практикуму.
Дякуємо учасникам
майстер-класу за цікавість до теми зустрічі та бажаємо усім професійного
зростання, натхнення до роботи і задоволення від проживання кожного дня!
СВІТЛИНИ ПРАКТИКУМУ
Немає коментарів:
Дописати коментар