12 березня 2022

Використання інтерактивних методів роботи у діяльності асистента вихователя



Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами, зокрема дитини з особливостями психофізичного розвитку, в умовах загальноосвітнього закладу . Інклюзивне навчання забезпечує доступ до освіти дітей з особливими потребами у закладах дошкільної освіти за рахунок застосування методів навчання, що враховують індивідуальні особливості таких дітей. В основу інклюзивної освіти покладена ідеологія, яка виключає будь-яку дискримінацію дітей; забезпечує рівноцінне ставлення до всіх людей, але створює спеціальні умови для дітей з особливими потребами. Отримані поза соціумом знання і вміння не могли допомогти дітям з особливими освітніми потребами цілковито адаптуватися в суспільстві, підготуватися до подолання неминучих життєвих труднощів, а, отже, реалізуватися в повній мірі як рівноправні і повноцінні члени суспільства. В інклюзивних групах діти з особливими потребами включені в освітній процес завдяки асистентам вихователя. Діти осягають основи незалежного життя, засвоюють нові форми поведінки, спілкування, взаємодії, вчаться виявляти активність, ініціативу, свідомо робити вибір, досягати згоди у розв’язанні проблем, приймати самостійні рішення.

Саме про це асистенти вихователів ЗДО мали змогу почути на практикумі, який 5 квітня цього (2022) року відбувся в онлайн-просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).

Мета проведення заходу: ознайомити асистентів вихователя із особливостями розвитку дітей з особливими освітніми потребами дошкільного віку; порекомендувати ефективні методи, форми та прийоми  роботи з дітьми, використовуючи індивідуальний і диференційований підхід; рівні адаптації навчального й фізичного навантаження; розвивати вміння використовувати практичні посібники для роботи з дітьми запроваджуючи ефективні форми їх використання.

Із особливостями розвитку дитини з особливими освітніми потребами ознайомила учасників  Мушій В.Г.. методист, в.о. обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти. Вона ж проконсультувала асистентів вихователя щодо практичного використання посібників з:

·       розвитку дрібної моторики;

·       пізнавальних інтересів;

·       емоційного інтелекту;

·       творчих нахилів.

Слухачі мали можливість задати запитання, висунути пропозиції, поділитись досвідом роботи з використанням і застосуванням посібників, про що свідчать світлини, зроблені під час практикуму.

Дякуємо учасникам майстер-класу за цікавість до теми зустрічі та бажаємо усім професійного зростання, натхнення до роботи і задоволення від проживання кожного дня!

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

СВІТЛИНИ ПРАКТИКУМУ

















Немає коментарів:

Дописати коментар

  Круглий стіл для педагогічних працівників ЗДО «Фізкультурно-оздоровча діяльність в закладі дошкільної освіти як основна складова здоров ...