Формування емоційного інтелекту у дітей дошкільного віку
Дошкільний вік це первинний етап соціалізації в житті дитини.
В цей період дитина долучається до загальнолюдських цінностей, встановлює перші
взаємини з людьми, в неї бурхливо розвивається емоційна сфера, яка має
величезний вплив на її подальший особистісний розвиток, на оволодіння нею
різноманітними видами діяльності. Емоції допомагають певним чином сприймати
дійсність, реагувати на неї. Гармонійність дитини та довкілля передбачає її
компетентність у світі емоцій і почуттів. Зміст цієї компетентності визначено
державним стандартом – базовим компонентом дошкільної освіти. Це насамперед:
орієнтування дитини в основних емоціях і почуттях, усвідомлення чого хоче (не
хоче); обґрунтування свого ставлення; позитивна самооцінка та розуміння своєї
соціальної відповідальності у партнерських стосунках із однолітками, вияв
оптимістичного світовідчуття щодо свого сьогодення і майбутнього. (Базовий компонента дошкільної освіти в
Україні, 2021).
Саме про це керівники та педагоги ЗДО області мали можливість почути на практикумі,
який відбувся 13 травня цього (2021) року в онлайн просторі Тернопільського
ОКІППО (платформа GoogleMeet).
Про особливості розвитку емоційної сфери дітей дошкільного
віку та чому потрібно розвивати
емоційний інтелект розповіла учасникам Жизномірська О.Я., канд.псих.наук,
доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО.
Поради щодо правильного розуміння поняття «Емоційний інтелект» , вміння розпізнавати та керувати емоціями інших та практичні вправи із залученням активних учасників практикуму, такі, як "Визнач емоцію, "Медитаційні вправи (стирання стресової інформації), "Візуалізація емоцій" (зображення на аркуші паперу), "Позитивне мислення" (змініть негативну думку на позитивну)"Серце" емоційного інтеректу - мотивація (знайти відповідь на 5 питань "чому?") надала Ярмолицька С.О., методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи ТОКІППО.
Про формування емоційного інтелекту у дітей дошкільного віку,
а саме про основні емоції і вправи для розвитку емоційного інтелекту,
відгадування емоцій, поради щодо стратегії поведінки педагога повідомила Бачинська
Н.Я., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО.
Емоції допомагають певним чином сприймати дійсність,
реагувати на неї. Уміння щиро радіти, розуміти почуття і емоційні стани людей,
чітко висловлювати свої бажання і спілкуватися з людьми, бути сприйнятливим до
мистецтва і проявів життя - все це залежить від того, як сформована дитина
емоційно.
Висловлюємо
свою вдячність і повагу всім учасникам практикуму! Бажаємо задоволення від кожного
прожитого дня і наснаги до подальшої педагогічної праці!
Матеріали практикуму
СВІТЛИНИ ПРАКТИКУМУ
Немає коментарів:
Дописати коментар