25 лютого 2021

 


Використання ресурсів МІЖНАРОДНОГО інтерактивного природничого конкурсу "Колосок" для реалізації STREAM-освіти в ЗДО


Проблема дефіциту інженерних кадрів і залучення молоді до вивчення природничих дисциплін нині актуальна в усіх країнах світу. У найближчому майбутньому суспільство вельми потребуватиме IT-фахівців, програмістів, інженерів, індустріальних дизайнерів, спеціалістів високотехнологічних виробництв на стику з природничими науками (фахівців з біо- та нанотехнологій. Визнаючи необхідність підготовки таких фахівців для майбутнього, слід окреслити й наступну проблему, що виникає: як їх готувати? Прикро визнавати, але ігор, які розвивають продуктивне та креативне мислення дошкільнят, можуть стимулювати до продукування принципово нових ідей та рішень, і досі дуже небагато. Навіть ті, що з’явилися наприкінці ХХ — на початку ХХI ст.: конструктори ЛЕҐО, кубик Рубіка, ігри Б. Нікітіна та інші, — не дають змоги повною мірою реалізовувати поставлені завдання.

Фахівці, які розробляють методологію STEM освіти, дійшли висновку: до природничих, технічних дисциплін слід активно долучати творчі, художні, об’єднавши їх загальним терміном Arts. Дисциплінами-лідерами в Arts поки що є промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика. Arts-дисципліни допомагають задіяти для пізнання довкілля наочно-образне мислення та емоції дитини, що є ключовими в дошкільному віці, коли малюк сприймає світ здебільшого через емоції й мислить “образами, барвами, звуками”.

Тож успіх освітньої реформи можливий лише за умови перетворення STEM на STEAM, а згодом — у STREAM-освіту.

 Як же оновити зміст ігрової діяльності? Як створити умови не лише для формування ігрових умінь, а й для розвитку творчих здібностей, винахідливості, уяви, індивідуальності, фантазії? Реалізувати поставлене завдання допомагає новий напрям освіти — STRЕАМ.. Формувати нестандартне, інженерне мислення дітей, виховувати інтерес до точних і винахідницьких здібностей, зацікавити малят математикою, бажання пізнавати світ та робити відкриття. Навчати дітей спостерігати та зрозуміти як рослинний та тваринний світ дає невичерпний матеріал для розв’язання різноманітних інженерних завдань.

Для реалізації STREAM-освіти в закладах дошкільної освіти рекомендовано до використання ресурси міжнародного інтерактивного природничого конкурсу «Колосок».

Саме про це вихователі ЗДО області мали можливість почути на семінарі-практикумі, який 23 лютого цього (2021) року відбувся в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).

Про STREAM-освіту, як тренд сьогодення та її переваги в пізнанні світу розповів Вітенко І.М. – заступник директора інституту з науково-методичної роботи та міжнародного співробітництва ТОКІППО.

Стисло представила альтернативну програму формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт» Зубаль І.М. - методист відділу дошкільної та  початкової освіти. Зазначила актуальність і значимість впливу STREAM-освіти на формування продуктивного мислення дітей передшкільного віку.

Про доступність інформаційних ресурсів міжнародного природничого конкурсу «Колосок» та їх використання в STREAM-освіті дошкільників ознайомила дошкільників Бачинська Н.Я., методист відділу дошкільної та початкової освіти.

Практичну роботу по реалізації STREAM-освіти в ЗДО з використанням ресурсів міжнародного інтерактивного природничого конкурсу “Колосок”, а саме, проєкт «Здорова їжа – запорука здоров’я, представила Зубаль І.М. - методист відділу дошкільної та  початкової освіти. Презентація на тему: «Використання матеріалів журналу «Колосок» і газети «Колосочок» для створення проєкту «Здорова їжа – запорука здоров’я» демонструвалась на моніторі.

Дякуємо учасникам семінару за цікавість до теми зустрічі та бажаємо усім професійного зростання, натхнення до роботи і задоволення від проживання кожного дня!

 ІНТЕРНЕТ-ПІДТРИМКА

http://kolosok.org.ua/ - САЙТ КОНКУРСУ «КОЛОСОК»

https://www.facebook.com/Konkurs.Kolosok/ - сторінка У FACEBOOK

Канал YOU TUBE "Конкурс Колосок" - КАНАЛ You Tube «Конкурс колосок»

 МАТЕРІАЛИ семінару-практикуму

Презентація STREAM

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Презентація Колосок 

 СВІТЛИНИ ЗАХОДУ
















 


Немає коментарів:

Дописати коментар

  Практикум для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти «ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНТЕГРОВАНОЇ...