31 травня 2021

 

Сучасний музичний керівник закладу дошкільної освіти



Мистецтво є своєрідним індикатором рівня культури суспільства загалом та особистості зокрема. Крім того (і це надзвичайно важливо!), воно здатне надихати, мотивувати й спонукати особистість до самовдосконалення. Тож невипадково назва освітнього напряму — “Дитина у світі мистецтва” — набула нового звучання в останній редакції Базового компонента дошкільної освіти. Автори прагнули таким чином зробити акцент на ролі мистецтва в розвитку особистості дитини та в дошкільній освіті загалом. Мистецька освіта дошкільнят не має на меті виховання художників, музикантів, акторів. Але здібності, якості, компетентності, що формуються і розвиваються в мистецьких видах діяльності, є інструментом творення дитини як особистості та збереження її унікальності. Залучення до мистецтва не лише збагачує особистий, індивідуальний досвід взаємодії дитини зі світом, а й допомагає їй навчитися проникати у внутрішній світ іншої особистості.

Музику використовують як універсальний засіб впливу на розвиток дитячої особистості. У повсякденному житті діти сприймають музику пасивно, адже вона є тлом, звучить неголосно, на другому плані. Проте це не означає, що від такого сприймання немає користі — вплив музики все одно залишається безпосереднім. А щоб цей вплив був результативним рекомендовано використовувати сучасні методи і прийоми музичного виховання дітей дошкільного віку.

Саме про це музичні керівники ЗДО області мали можливість почути на засіданні круглого столу, яке 25 травня цього (2021) року відбулось в онлайн просторі Тернопільського ОКІППО (платформа GoogleMeet).

Як популяризувати і розширити обізнаність педагогів щодо сучасних методів і форм використання музичних технологій розповіла  Зубаль ІМ., методист відділу дошкільної та початкової освіти ТОКІППО.

Поділилась своїм досвідом роботи на тему «Формування творчих здібностей дітей з використанням інноваційних технологій» Зембович Л.Л., музичний керівник Бережанського ЗДО «Ромашка», яка зазначила про доцільність і важливість використання як традиційних методів, так і інноваційних технологій у роботі музичного керівника. Зокрема розглядались: методика Карла Орфа, пальчикова гімнастика, музикотерапія, використання мультимедійних презентацій, лепбук та LEGO. Педагог широко використовує програму оздоровчо-освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку «Веселкова музикотерапія». У закладі з 2005 року функціонує гурток для обдарованих дітей «Маленькі зорецвіти», мета якого розвивати музичну культуру дошкільників, позиції активного учасника, виконавця-творця музичних творів. До уваги глядачів були представлені світлини з роботи гуртка, зі свят та розваг, святкових ранків, фестивалей.  Бережанський ЗДО "Ромашка" щорічно проводить музично-хореографічний фестиваль «Галицький калейдоскоп», що є підсумком роботи закладу за навчальний рік і підсумком роботи музичного керівника.

Про сучасні підходи до хореографічних занять у ЗДО, забезпечення умов для самовираження кожної дитини в хореографічній діяльності, що передбачає емоційне занурення в середовище, наповнене різноманітними формами і образами ознайомила присутніх Щербата М.І., хореограф Бережанського ЗДО «Ромашка», яка розповіла про мету своєї діяльності, а саме: залучати дітей до краси хореографічного мистецтва; формувати початкові хореографічні уміння і навички; засвоювати нескладні танцювальні рухи, комплекси вправ; розкривати та розвивати творчий потенціал; виявляти та створювати умови для розвитку обдарованих дітей їхньої поведінки та культури одягу; виховувати морально-вольові якості, інтерес та любов до танцю і  спорту. До уваги глядачів була представлена презентація на дану тему, демонструвались наступні слайди: види музично-ритмічної діяльності на заняттях з хореографії, імідж сучасного хореографа, способи організації на заняттях по хореографії, структура занять з хореографії. Слід відзначити професійні здобутки педагога, про що свідчать участь її вихованців у конкурсі «Міс Попелюшка», у  гуртку «Веселка», у фестивалі «Бережанська фестивальна весна», «Новорічно-різдвяні візерунки», у музично-хореографічному фестивалі «Галицький калейдоскоп», у святах: День незалежності, День захисту дітей. Активно працює педагог і з дорослими: участь у всеукраїнській науково-практичній конференції, у майстер-класі по степ-аеробіці (м.Бережани, м.Кременець, м.Тернопіль), у педагогічній виставці «Дошкілля Бережан», у міському семінарі за методикою М.Єфименка.

Залучення дітей до музикування забезпечує розвиток їхньої пізнавальної активності, емоційного інтелекту, створює умови для самореалізації та самовираження під час створення музичних інструментів  із залишкових і природніх матеріалів, що є засобом  розвитку творчості дітей дошкільного віку. Саме про це зазначила у своєму виступі Карасьова Г.М., музичний керівник  Острівського ЗДО «Дзвіночок». Особливу увагу педагог приділяє виготовленню музичних інструментів, наприклад кастаньєти ( із природніх  і залишкових матеріалів), шуршунчик (із контейнерів з «кіндер-сюрпризу»), маракаси (з різних наповнювачів) тощо. Ще зазначалось про використання на заняттях «звучних жестів» - гра звуками тіла(плескання, клацання, тупання, цокання) і доцільність використання цього методу у музичному вихованні дошкільнят.

Вельми цікавий досвід роботи на тему «Вплив музики на дітей з особливими освітніми потребами.» донесла до аудиторії Хребетко К.С., музичний керівник  Тернопільського ЗДО №22 «Золота рибка», яка відмітила, що музика сприяє покращенню і збереженню здоров'я, впливає на загальний стан дошкільнят з ООП. Ще підмічено музичним керівником , що слухання і сприйняття музики дітьми з особливими освітніми потребами суттєво відрізняється від сприйняття музики у звичайних дітей. Аудиторія ознайомилась із програмами з музичного розвитку дітей інклюзивних груп, фонопетичною вправою « У кого що всередині», активними ритмо-вправами
(вправи з кубиками
LEGO, вправи з клавесами), шумовими інструментами з природніх матеріалів, з діатонічними дзвіночками, з активним слуханням музики. Педагогиня дійшла висновку, що використання музики як засобу розвитку і корекції дитячого організму є надзвичайно важливим для забезпечення нормалізації життєдіяльності дітей з особливими потребами і головне: формує  стійкий інтерес до прекрасного виду мистецтва – музики.

Сіньковська І.М., бібліотекар, завідувач науково-педагогічною бібліотекою ТОКІППО порекомендувала журнали, які доцільно використовувати  у роботі музичного керівника ЗДО, зокрема «Дошкільне виховання», «Музичний керівник», «Дитячий садок», «Дошкілля», «Дошкільний навчальний заклад» . До уваги аудиторії було запрезентовано покрокову інструкцію, як знайти тематичні статті на сайті ТОКІППО (ПРО ІНСТИТУТ; Бібліотека, Систематична картотека статей), репозитарій також розглядався в повному обсязі. Також бібліотекар порекомендувала шляхи організації публікування і розповсюдження друкуваних власних матеріалів музичним керівникам у дистанційній формі.  

Дякуємо учасникам засідання круглого столу за цікавість до теми зустрічі та бажаємо усім професійного зростання, натхнення до роботи і задоволення від проживання кожного дня!

ІНФОРМАЦІЙНІ ДЖЕРЕЛА

Методичні рекомендації

Додаткові матеріали

Презентація Хребетко К.С.

Презентація Зембович Л.Л.

Презентація Щербатої М.І.

 СВІТЛИНИ ЗАХОДУ









Немає коментарів:

Дописати коментар

  « РІЗНОВІКОВА ГРУПА: МАЙСТЕРНІСТЬ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ » Розглянути та проаналізувати практичний досвід створення пред...