28 листопада 2019


Обласний семінар                                                  20 листопада 2019, ТОКІППО

“ФОРМУВАННЯ ПАТРІОТИЧНИХ ПОЧУТТІВ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС СПАДЩИНИ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО”
«Патріотизм – серцевина людини, основа її активної позиції» В. Сухомлинський
Патріотичне виховання, відтак виховання дітей свідомими, активними членами суспільства – одне з найскладніших завдань системи освіти, оскільки громадянськість, почуття патріотизму свідчать про найвищий ступінь розвитку особистості.
Ідеї патріотичного виховання за Сухомлинським прості і доступні для кожного вихователя і розпочинати його потрібно в ранньому дошкільному віці. Найкраще бачення патріотичного виховання В. О. Сухомлинським демонструють його слова, що «…патріотичне виховання дітей доцільно здійснювати на національних цінностях, серед яких провідними є любов до рідної землі, народу й Батьківщини, любов до найбільш рідних людей, членів сім’ї та родини, любов до рідної мови, шанобливе й бережливе ставлення до історії та культури українського народу, праця на благо свого народу й Батьківщини».
Систему формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку, яка ґрунтується на використанні спадщини В.О.Сухомлинського, представляли педагоги Монастириського району. Це представлення було організоване у вигляді семінару-практикуму з елементами тренінгу.
З вітальним словом до учасників семінару звернулася Когут О.І., заступник директора інституту з науково-педагогічної, навчальної роботи та ІКТ. Освітній простір Монастирищини представила Тиханська Т.М., завідувач РМК. Про реалії функціонування освітніх закладів, в умовах децентралізації, розповіла Фецак І.М., начальник відділу освіти Коропецької ОТГ. Глембіцька О.З., методист РМК, поділилася системою методичної роботи по формуванню професійних компетентностей педагогів дошкільних закладів.
А розпочався семінар з традиційного в НУШ ранкового кола, яке майстерно провела методист Глембіцька О.З. Метою цього кола було: знайомство учасників зібрання, налаштування на тематику семінару та формування очікування.
 Учасникам семінару були представлені три паралелі:
1.      Любов до Батьківщини починається з родини, рідної мови, материнської колиски.
2.      Виховуємо маленького громадянина-патріота.
3.      Виховання духовно багатої особистості дитини на спадщині В.Сухомлинського
На кожній паралелі були чудові виступи педагогів-практиків:
§  Виховання у дітей ціннісного ставлення до Батьківщини на основі досвіду В.Сухомлинського. (Максимчук А. М., вихователь Доброводівського дитячого садка «Сонечко» Монастириського району).
§  Використання спадщини В.Сухомлинського у вихованні любові до рідної мови  як ознаки національно-культурної ідентичності. (Гринчишин І. М., вихователь Коропецького дитячого ясла-садка Коропецької ОТГ).
§  Виховання шанобливого ставлення до батьків на засадах казок В.Сухомлинського (Пігурська Н.Я., музичний керівник Марківського НВЗ школа-сад І ст. Монастириського району)
§  Реалізація ідей В.Сухомлинського у процесі формування відповідальної громадянської позиції (Жолобак Т. П., директор ЗДО «Казка» м.Монастириська).
§  Формування патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку на творчій спадщині В.Сухомлинського. (Батіг М. М., вихователь Гончарівського НВК «ЗЗСО І-ІІ ступенів –ЗДО» Монастириської ОТГ).
§  Формування духовного світу особистості дитини через запровадження в освітній процес спадщини В.Сухомлинського. (Капеняк О.Л., вихователь Горішньослобідського НВК«ЗЗСО І-ІІ ступенів – ЗДО» Монастириської ОТГ).
§  Формування морально-етичних цінностей дошкільників шляхом інтегрування літературних творів В.Сухомлинського в музичну діяльність. (Гой С.В., музичний керівник ЗДО «Казка» м.Монастириська).
Слід відмітити, що виступи педагогів були вдало чергувалися з  практичними формами роботи. Зокрема, учасники семінару працювали в групах, складали вірші на основі ілюстрацій до творів В.Сухомлинського із використанням технології креативного письма «5 відчуттів», виготовляли лепбуки «Національно-патріотичне виховання в творчості В.Сухомлинського», стали учасниками квест-гри з «чарівним кубом» «Стежками творчості В.Сухомлинського», для релаксації виконали психогімнастичні вправи та стали учасниками майстер-класу «Музичні пальчикові ігри», створивши «Хор пальчиків».
Методист дошкільної освіти ТОКІППО Бачинська Н.Я., звернула увагу учасників семінару на необхідність проводити просвітницьку діяльність з батьками вихованців, активно залучати їх до проведення різноманітних виховних заходів для дітей. Метою такої діяльності має бути допомога батькам в спілкуванні та вихованні власних дітей та демонстрація важливості батьківського виховання, їх прикладу для формування особистості дитини.
Також Бачинська Н.Я. представила новинку від видавництва «Ранок» (2019 р.) «Інтегровані заняття за казками В.Сухомлинського». В посібнику викладений авторський досвід педагогів ДНЗ №3 «Світлячок» м.Енергодар Запорізької області. Тут можна знайти добірки казок для кожного віку, матрицю плану освітньо-виховної роботи, зразки розробок занять, моделі інтеграційних карт. Дане видання є гарним прикладом для педагогів ЗДО щодо популяризації власного досвіду та можливості монетизувати свою інтелектуальну працю.
На завершення семінару, Глембіцька О.З. провела тренінгові вправи «Незакінчене речення» та «Портрет сучасного вихователя», які допомогли підвести підсумки семінару, дали можливість висловитися бажаючим. Крім того учасники отримали методичний кейс «Використання спадщини В.Сухомлинського в освітньому процесі дитячого садка», який допоможе активно впроваджувати кращий досвід педагогів Монастириського району в свою діяльність.

Дякуємо усім методистам, педагогам ЗДО Монастириського району за організацію семінару, представлення власного досвід, за щирість, відкритість і бажання ділитися своїми кращими здобутками з колегами нашої області! Учасникам семінару бажаю натхненно впроваджувати в свою роботу кращі методичні родзинки своїх колег!
До нових зустрічей!


Немає коментарів:

Дописати коментар

  II засідання обласної творчої групи педагогічних працівників закладів дошкільної освіти « Дидактично-методичний кейс «Розвивайко»      У с...